Αρχική InfoKids Υγεία 6 tips για να μην «εκραγεί» το παιδί σας τα Χριστούγεννα

6 tips για να μην «εκραγεί» το παιδί σας τα Χριστούγεννα

Γιορτινά τραπέζια, πολλά στολίδια, φώτα, νέοι άνθρωποι, νέα μέρη, πολλά χρώματα, πολλές μυρωδιές, φωνές, δυνατή μουσική, στενά ρούχα... και ο κατάλογος είναι μακρύς για τις Χριστουγεννιάτικες γιορτές. Για να απολαύσουμε όλοι την εορταστική περίοδο χρησιμοποιούμε κάποιες στρατηγικές σε παιδιά που γνωρίζουμε πως αισθητηριακά μπορεί να διεγερθούν πιο σύντομα και με περισσότερη ένταση από κάποια άλλα. Προτείνουμε μερικές πρακτικές στρατηγικές που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες.

1. Εαν το παιδί σας υπερ-διεγείρεται εύκολα, περιορίστε τα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά μέσα στο σπίτι. Τα πάρα πολλά φώτα σε συνδυασμό με τις διάφορες μυρωδιές, καθώς και με την ποικιλία γιορτινών ερεθισμάτων, μπορεί να είναι ευχάριστα για τους περισσότερους από εμάς, αλλά για τα παιδιά με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή/ΔΕΠ-Υ/αισθητηριακές διαταραχές μπορεί να είναι παραπάνω απο αρκετά.

2. Φτιάξτε και δώστε στο παιδί ένα πρόγραμμα με εκδηλώσεις/parties/γιορτινά τραπέζια, ιδιαίτερα για εκείνες τις ημέρες που έχουν πολλές αλλαγές. Μπορεί να πρόκειται για ένα γραπτό πρόγραμμα ή ένα πρόγραμμα με εικόνες για μικρότερα παιδιά, πάντως σε κάθε περίπτωση θα κάνει το παιδί να αισθανθεί περισσότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος γνωρίζοντας τι έπεται.

3. Πριν φύγετε για τις γιορτινές διακοπές ή για κάποιο εορταστικό τραπέζι κάντε ένα οικογενειακό συμβούλιο, με στόχο όλη η οικογένεια να γνωρίζει πόσο σκοπεύετε να μείνετε και πώς περιμένετε να συμπεριφερθούν. Συνεχίστε ακόμα και κατά τη διάρκεια των εορταστικών διακοπών να εφαρμόζετε με σχετική συνέπεια το πρόγραμμα ύπνου τους.

4. Τα παιδιά με σημαντικές αισθητηριακές ευαισθησίες χρειάζονται έναν επιπλέον προγραμματισμό για να απολαύσουν τις γιορτινές διακοπές. Για παράδειγμα, είναι χρήσιμο να έχετε διάφορες προσαρμογές μαζί σας -ωτοασπίδες, ακουστικά, stress balls- που γνωρίζετε ότι ανακουφίζουν το παιδί και έχουν φανεί αποτελεσματικά στην αισθητηριακή του ρύθμιση. Είναι σημαντικό εκείνες τις ημέρες να φροντίσετε ώστε το παιδί να ντύνεται με άνετα/οικεία ρούχα που το βοηθούν να νιώθει πιο ήρεμο.

5. Διαλέξτε μια λέξη-κωδικό που το παιδί θα χρησιμοποιεί όταν αρχίσει να υπερ-διεγείρεται και χρειάζεται ένα διάλειμμα. Διαβεβαιώστε το παιδί σας ότι μόλις χρησιμοποιήσει τη λέξη θα ανταποκριθείτε άμεσα. Είναι σημαντικό για τα παιδιά να γνωρίζουν πως υπάρχει μια διέξοδος σε περίπτωση δυσφορίας.

6. Στην περίπτωση που το παιδί σας έχει αισθητηριακή ευαισθησία σε τρόφιμα ή αλλεργίες, προγραμματίστε επιπλέον εναλλακτικές λύσεις. Γεμίστε ένα μικρό τσαντάκι που θα έχει το δικό του φαγητό και διάφορα σνακς. Γενικά, σε όλες τις περιπτώσεις, προσέχουμε την ποσότητα κατανάλωσης των γλυκών.

Μην περιμένετε το παιδί να κάνει την έκρηξη για να δράσετε. Το να προλάβουμε μια έκρηξη είναι πάντα το καλύτερο σενάριο για όλους, από το να προσπαθούμε να σβήσουμε τη φωτιά.

Όλγα Καμπιώτη
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
E-mail: paidikaiergotherapeia@gmail.com
paidikaiergotherapeia.blogspot.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.