Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Γιατί τα ξερά σύκα είναι τόσο πολύτιμα για τη διατροφή μας

Γιατί τα ξερά σύκα είναι τόσο πολύτιμα για τη διατροφή μας

Το σύκο αποτελεί ένα φρούτο γνωστό ήδη από την αρχαιότητα. Αναφορές για τη συκιά γίνονται ακόμη και στη Βίβλο όπου μάλιστα το δέντρο αυτό αποτελεί σημάδι ειρήνης και ευημερίας. Στην αρχαία Ελλάδα μάλιστα φαίνεται ότι το σύκο, το οποίο καταναλώνονταν είτε φρέσκο είτε ξερό, κατείχε ξεχωριστή θέση στην καθημερινή διατροφή των ανθρώπων.

Τα βασικά θρεπτικά συστατικά που καθιστούν τα αποξηραμένα σύκα τόσο πολύτιμα είναι:
Οι φυτικές ίνες: Όντας πλούσια πηγή φυτικών ινών τα αποξηραμένα σύκα μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα του κορεσμού/πληρότητας του στομάχου και να βοηθήσουν σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Επιπλέον προάγουν την κινητικότητα του έντερου με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
Το ασβέστιο: Αποτελούν την καλύτερη φυτική πηγή ασβεστίου, ένα συστατικό που παίζει καθοριστικό ρόλο στη δομή των οστών και των δοντιών, ενώ ρυθμίζει και λειτουργίες όπως η λειτουργία της καρδιάς και η σύσπαση και χαλάρωση των μυών.
Το κάλιο: Είναι από τις καλύτερες πηγές καλίου, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ ενισχύει επίσης την υγεία των συνδέσμων, προλαμβάνει τις μυϊκές κράμπες και τους πονοκεφάλους.
Το μαγνήσιο: Τα αποξηραμένα σύκα αποτελούν επίσης καλή πηγή μαγνησίου, σημαντικό για τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.
Σίδηρος και φυλλικό οξύ: Τα αποξηραμένα σύκα αποτελούν καλή πηγή σιδήρου και φυλλικού οξέος και έτσι αποτελούν πολύ καλή επιλογή για άτομα με αναιμία, για γυναίκες κατά τη διάρκειατης εμμήνου ρύσης, για τις εγκύους και τις θηλάζουσες.

Επιπλέον τα αποξηραμένα σύκα εμφανίζουν καρδιοπροστατευτική δράση καθώς:

  • Έχουν μεγάλη συγκέντρωση φαινολών -μια κατηγορία αντιοξειδωτικών ουσιών που, η οποία παρότι καταστρέφεται έως ένα βαθμό κατά τη διαδικασία της ξήρανσης των φρούτων, εξακολουθεί να βρίσκεται σε αρκετά μεγάλη συγκέντρωση. Τα αντιοξειδωτικά εμποδίζουν την οξείδωση της «κακής» χοληστερίνης (LDL)
  • Μέσω των φυτικών ινών που περιέχουν συμβάλλουν στη μείωση τόσο της ολικής, όσο και της LDL χοληστερόλης στο αίμα.

Όντας λοιπόν ένα πολύ θρεπτικό τρόφιμο τα αποξηραμένα σύκα μπορούν να ενταχθούν στο καθημερινό μας διατροφικό πρόγραμμα σαν σνακ, σε σαλάτες, σε σπιτικές σάλτσες που συνοδεύουν άψογα ένα ψητό κρέας, αλλά ακόμη και σε σπιτικά κουλουράκια ή μπάρες δημητριακών.

της Εβίτας Σιατίτσα, medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.