Αρχική InfoKids Διατροφή & Fitness Ιδέες για το κολατσιό στο σχολείο

Ιδέες για το κολατσιό στο σχολείο

Τώρα που ξεκινάνε πάλι τα μαθήματα, τι θα πάρει μαζί του στο σχολείο; Κάτι νόστιμο και συγχρόνως υγιεινό, που θα μπορέσει να το αποτρέψει από τις λιχουδιές της καντίνας. Για να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα που, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, άρχισε ξανά να βασανίζει τις μαμάδες, απευθυνθήκαμε στην κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο, κ. Άννα Σαμαρά, η οποία έχει ασχοληθεί εκτενώς με την παιδική και εφηβική παχυσαρκία, για να μας δώσει τα «φώτα» της.
Καταρχάς, ποια είναι τα απαραίτητα τρόφιμα για την παιδική διατροφή; Όπως μας λέει η κ. Σαμαρά, τα φρούτα, οι χυμοί, το αβγό, το μέλι, το σωστό ψωμί, το σωστό γάλα και οι σαλάτες είναι εκείνα που δεν πρέπει να λείπουν από το καθημερινό τους μενού. Επειδή ένα σημαντικό ποσοστό της μέρας τους τα παιδιά το περνούν στο σχολείο, είναι αυτονόητο ότι κάποια από τα προηγούμενα τρόφιμα πρέπει να καταναλώνονται εκεί. Φτιάξτε λοιπόν νόστιμα και υγιεινά σνακ για το σχολικό κολατσιό και εξηγήστε τους πόσο σημαντικό είναι να τρώνε στο διάλειμμα ό,τι έχετε ετοιμάσει –γιατί όχι και μαζί- στο σπίτι, ενημερώνοντάς τα με απλά λόγια για τα οφέλη που θα έχουν στο μυαλό και το σώμα.
Ας δούμε τι μας προτείνει η διαιτολόγος:

Πριν φύγει από το σπίτι
Μια χούφτα ξηρών καρπών σε συνδυασμό με μια κουταλιά μέλι πριν να φύγει το παιδί για το σχολείο είναι απαραίτητο και καθόλου χρονοβόρο ή βαρύ για το παιδί.

Ξηροί καρποίΠρωτεϊνη
Αμύγδαλα6,8 g
Κάστανα6,7 g
Φουντούκια2,6 g
Καρύδια3,6 g
Φιστίκια αράπικα8,0 g

 

Τι θα πάρει μαζί

Είναι απαραίτητο να πάρουν μαζί τους ένα φρούτο, όπως μπανάνα (βιολογική το χειμώνα), μήλο, αχλάδι, σταφύλι. Επίσης, ένας φρέσκος χυμός από πορτοκάλι στο σπίτι το πρωί επιβάλλεται και ως πρόληψη απέναντι στις ιώσεις (πόσο μάλλον απέναντι στη νέα γρίπη).

ΦρούταΥδατάνθρακες
Μήλα5,5 g
Σταφύλια μαύρα4,4 g
Σταφύλια άσπρα4,6 g
Αχλάδια3,0 g
Χυμός πορτοκάλι2,7 g

 

Ιδέες για σνακ

Κάθε μέρα και ένα διαφορετικό σάντουιτς. Επιλέξτε από τις παρακάτω ιδέες το κολατσιό της βδομάδας. Προσθέστε τα υλικά που του αρέσουν, δίνοντας όμως προσοχή ώστε να είναι υγιεινά και θρεπτικά. Μην του δίνετε κάθε μέρα το ίδιο σάντουιτς γιατί σίγουρα θα βαρεθεί.

• Φτιάξτε ένα νοστιμότατο και θρεπτικότατο σάντουιτς γεμίζοντας ένα ψωμάκι ολικής άλεσης με ένα αβγό βραστό, μία ή δύο φέτες κίτρινο τυρί ή ένα μεγάλο κομμάτι άσπρο τυρί και τομάτα.

• Ένα τοστ από μαύρο ψωμί ολικής άλεσης και ανάμεσα τομάτα, αβγό, μαρούλι, ελαιόλαδο και τυρί.

• Ένα μαύρο ψωμάκι ολικής άλεσης, το οποίο θα αλείψετε με φιστικοβούτυρο ή μέλι ή σπιτική μαρμελάδα (ό,τι προτιμά σαν γεύση το παιδί). Θα έχει έτσι ένα υπέροχο και τονωτικό γλυκό σνακ. Μπορείτε να προσθέσετε μερικούς ξηρούς καρπούς.

• Μαύρο ή άσπρο (βιολογικό κατά προτίμηση) ψωμί και μέσα βούτυρο φρέσκο ή ελαιόλαδο, μια φέτα βραστή γαλοπούλα ή κοτόπουλο, τομάτα, τυρί, μαρούλι.

• 2 φέτες ψωμιού και ανάμεσα τομάτα, αβγό βραστό, ελιές (αφού βγάλετε το κουκούτσι) και μαρούλι.

ΤρόφιμοΠρωτεϊνη
Άσπρα τυριά (φέτα, γιδοτύρι)7,1 g
Τυρί Ολλανδίας8,0 g
Τυρί Παρμεζάνα9,8 g
Ανθότυρο8,5 g
Αβγά βραστά3,4 g
Κρόκος4,6 g
Ασπράδι2,6 g

Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.