Αρχική InfoKids 10 υπερτροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το διατροφολόγιο των παιδιών

10 υπερτροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το διατροφολόγιο των παιδιών

10 υπερτροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το διατροφολόγιο των παιδιών

Η διατροφή των παιδιών απασχολούσε και απασχολεί πάντα τους γονείς. Το τι τρώμε είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την καλή μας υγεία, ενώ στα παιδιά αποτελεί και σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξής τους.

Επειδή, όμως, η δίαιτα ενός παιδιού μπορεί κάποιες φορές να είναι ελλιπής, μεγιστοποιήστε τις θρεπτικές ουσίες (όπως, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ινές και καλά λίπη) που λαμβάνει με μερικές σούπερ - τροφές που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο κανονικό φαγητό του ή στα σνακς του.

Μούρα

Τα μούρα θεωρούνται «εργοστάσια παραγωγής ενέργειας» και είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Μπορείτε να τα βρείτε φρέσκα – η εποχή τους ξεκινά τώρα – αποξηραμένα, με ή χωρίς φλοιό και να τα χρησιμοποιήσετε σε γλυκά, μαζί με γιαούρτι ή ακόμα και με πλιγούρι. Μπορείτε, επίσης, να τα καταναλώσετε σκέτα και να λάβετε πιο άμεσα τις θρεπτικές τους ουσίες.

Ψάρια και θαλασσινά

Είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, τα οποία ωφελούν τον εγκέφαλο και την ανάπτυξή του. Αν τα παιδιά σας δεν τρελαίνονται γι’ αυτά δοκιμάστε ευφάνταστους τρόπους να τα σερβίρετε – όπως σουβλάκι από ψάρια – ή προσφέρετέ του γαρίδες, για πιο ήπια γεύση. Επίσης, μια καλή επιλογή είναι και τα sticks ψαριών, τα οποία απολαμβάνουν όλα τα παιδιά.

Πράσινα λαχανικά

Πλούσια σε σίδηρο, ασβέστιο, φυτικές ίνες, βιταμίνη C και Ω-3 λιπαρά οξέα, τα πράσινα λαχανικά δεν πρέπει να λείπουν από το πιάτο του παιδιού σας. Για να κάνετε ένα παιδί να φάει πράσινα λαχανικά, ξεκινήστε από νωρίς την κατανάλωσή τους και μην υποκύπτετε στις αντιδράσεις του. Έρευνες έχουν αποδείξει, ότι όσο πιο νωρίς ένα παιδί φάει ωμά πράσινα λαχανικά, θα τα καταναλώνει με μεγάλη ευκολία και στο μέλλον.

Πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα

Καρότο, γλυκοπατάτα, κολοκύθα, μάνγκο, λωτοί, πεπόνι: Πλούσια σε κάλιο, λικοπένιο και βιταμίνες A και C, θεωρούνται βασικά για την διατροφή ενός παιδιού. Κι αν το παιδί σας τα αποστρέφεται, κάντε ό,τι ακριβώς και στην περίπτωση των πράσινων λαχανικών. Εντάξτε στην διατροφή του από νωρίς και μην υποκύπτεται στις αντιδράσεις του.

Τρόφιμα ολικής άλεσης

Από το πιο διαδεδομένο καστανό ρύζι μέχρι το κινόα, τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι στην κορυφή της σωστής διατροφής. Γιατί; Επειδή, μειώνουν τον κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις και ενισχύουν καθολικά τον οργανισμό. Αν τα παιδιά σας δεν τα προτιμούν, ξεκινήστε να τα προσθέτετε αργά και σε μικρές ποσότητες στην καθημερινότητά του.

Γιαούρτι

Ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα. Γεμάτο με ευεργετικά βακτήρια, πρωτεΐνες και ασβέστιο, συμβάλλει θετικότητα στην υγεία των παιδιών. Αποφύγετε τα παιδικά επιδόρπια γιαουρτιού, καθώς έχουν πρόσθετη ζάχαρη και δεν αφήνουν το παιδί να γνωρίσει την πραγματική γεύση του γιαουρτιού. Αν θέλετε να κάνετε το γιαούρτι πιο φιλικό στο παιδί, προσθέστε εσείς λίγο μέλι ή κάποια σπιτική μαρμελάδα.

Βρώμη

Ίνες, σίδηρος, πρωτεΐνες μας προσφέρουν τα προϊόντα βρώμης, ενώ συμβάλλουν θετικότατα στην ενέργεια του οργανισμού μας. Γι’ αυτό και προτείνονται από τους ειδικούς ειδικά για το πρωινό γεύμα της ημέρας. Συνδυάστε την βρώμη  με φρούτα – φρέσκα ή αποξηραμένα –μέλι, ζάχαρη ή γιαούρτι. Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε και δημητριακά βρώμης για το πρωινό του παιδιού, αλλά πάντα το γνήσιο προϊόν είναι και το καλύτερο.

Σπόροι

Ηλιόσποροι, κολοκυθόσποροι, λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, φυτικές ίνες, καλά λιπαρά οξέα και μαγνήσιο. Γαρνίρετε σαλάτες και φαγητά με αυτούς ή συγκεντρώστε λίγους σε ένα πιάτο και αφήστε τα παιδιά να τους δοκιμάσουν. Προσπαθήστε να μην τους αλέθετε πριν την κατανάλωση, για να αφομοιωθούν καλύτερα από τον παιδικό οργανισμό.

Ξηροί καρποί και φυστικοβούτυρο

Τα τελευταία χρόνια το φυστικοβούτυρο έχει ανέβει πολύ στις προτιμήσεις μικρών και μεγάλων. Δύο μόνο κουταλιές την ημέρα αρκούν για να λάβει το παιδί τις μισές από τις πρωτεΐνες που χρειάζεται καθημερινά, ενώ είναι και πλούσιο σε μαγνήσιο, βιταμίνη Β και καλά λιπαρά οξέα. Οι ξηροί καρποί συγκαταλέγονται χρόνια στις σούπερ – τροφές και ταιριάζουν άψογα σε γλυκά, smoothies, muffins, ακόμα και σε σάντουιτς.

Φρούτα πλούσια σε νερό

Τα περισσότερα παιδιά υποφέρουν από αφυδάτωση. Για να τα βοηθήσετε να καλύψουν το κενό δώστε τους καρπούζι, πορτοκάλια, αγγούρι, πεπόνι. Πέρα από την ανάγκη τους σε νερό θα καλύψουν και τα κενά τους σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Αν τα παιδιά σας δεν προτιμούν ωμά τα φρούτα μπορείτε να φτιάξετε χυμούς ή νοστιμότατα smoothies με αυτά!

Πηγή: parents.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.