5 συμβουλές από τον παιδίατρο για να καταναλώνουν τα παιδιά λιγότερη ζάχαρη στις γιορτές

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι γεμάτες γέλια, αγάπη, αγκαλιές, δώρα και… γλυκά. Πολλά γλυκά, τα οποία, συνήθως, καταναλώνουν τα παιδιά.

Είναι αλήθεια ότι, ειδικά αυτές τις ημέρες, το να απαγορεύσουμε τα γλυκά στα παιδιά είναι αδύνατο και, ίσως κάποιοι να το θεωρήσουν και λιγάκι σκληρό.

Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε, όμως, είναι να προσέχουμε τι γλυκά τους επιτρέπουμε να τρώνε και πώς… τους τα «σερβίρουμε».

Ο παιδίατρος, Νίκος Κονναρής, δημοσίευσε στη σελίδα του «Pediamed» στο Facebook, μερικούς «κανόνες», οι οποίοι θα φανούν πολύ χρήσιμοι στους γονείς που προσπαθούν να μειώσουν τη ζάχαρη στη διατροφή των παιδιών τους.

Οι 5 συμβουλές του παιδιάτρου

  1. Προσφέρετε στα παιδιά σπιτικά γλυκά. Τα σπιτικά γλυκά έχουν καλύτερης ποιότητας υλικά και συνήθως είναι χαμηλότερα σε θερμίδες και ζάχαρη.
  2. Προτιμήστε τα γλυκά που θα παρασκευάσετε να είναι σε μικρό μέγεθος μερίδας, καθώς τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι, τείνουν να καταναλώσουν ολόκληρο το γλυκό, οπότε αυτή η πρακτική θα βοηθήσει να τους προσφέρετε και να καταναλώσουν μικρότερες ποσότητες.
  3. Αφήστε τα παιδιά να καταναλώνουν γλυκά, αλλά αφού έχουν φάει το φαγητό τους. Μην το θέσετε, όμως, με τρόπο που να υποδηλώνει «δώρο», δηλ. εάν φάει το φαγητό, θα φάει γλυκό, αλλά με τρόπο «σειράς των πραγμάτων»: πρώτα φαγητό, μετά γλυκό. Άλλωστε, όταν τα παιδιά δεν πεινούν είναι πιο πιθανό να καταναλώσουν λιγότερη ποσότητα γλυκού.
  4. Μην έχετε τα γλυκά σε κοινή θέα. Είναι πολύ συχνό στις γιορτές τα γλυκά να βρίσκονται μονίμως πάνω στο τραπέζι όπου τα βλέπουν όλοι. Αν και αυτό ίσως συμβάλλει στη γιορτινή ατμόσφαιρα, αυξάνει και την πιθανότητα να υπερκαταναλώνονται τόσο από μικρούς όσο και μεγάλους!
  5. Aποφύγετε να έχετε γλυκά στο σπίτι για πάρα πολλές μέρες. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να έχετε πιατέλες με γλυκά από τις αρχές Δεκέμβρη ως το τέλος των εορτών. Προσπαθήστε να περιοριστείτε μόνο στις μέρες των εορτών.