Αρχική InfoKids Διατροφή & Fitness 5 συχνά λάθη που κάνουμε στη διατροφή του παιδιού και πώς να τα διορθώσουμε

5 συχνά λάθη που κάνουμε στη διατροφή του παιδιού και πώς να τα διορθώσουμε

5 συχνά λάθη που κάνουμε στη διατροφή του παιδιού και πώς να τα διορθώσουμε

Η διατροφή των παιδιών στις μέρες μας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι γονείς, όχι μόνο δέχονται μεγάλη πίεση για να μεγαλώσουν υγιή παιδιά, αλλά δεν λαμβάνουν πάντα την υποστήριξη που χρειάζονται για να το κάνουν πραγματικότητα. Η διαιτολόγος και συγγραφέας Maryann Jacobsen υποστηρίζει τους γονείς στη σημαντική δουλειά της ανατροφής των παιδιών. Υπενθυμίζει ότι τα κοινά διατροφικά λάθη δεν είναι αποτέλεσμα ενός ελαττωματικού γονεϊκού ρόλου, αλλά της έλλειψης γνώσεων γύρω από τη διατροφή. Όταν οι γονείς αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για το τι συμβαίνει με τη διατροφή του παιδιού τους, τότε θα είναι αρκετά εύκολο να αλλάξουν τα πράγματα.

Διατροφικό λάθος #1

Έρευνες δείχνουν ότι περίπου το 85% των γονέων προσπαθούν να ελέγξουν την πρόσληψη τροφής του παιδιού τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για παιδιά -μικρά ή μεγάλα- με γονείς που πιέζουν το αδύνατο παιδί να τρώει περισσότερο και το πιο παχύ παιδί να τρώει λιγότερο.

Γιατί είναι λάθος; Τα παιδιά γεννιούνται με τη φυσική ικανότητα να ρυθμίζουν την πρόσληψη της τροφής. Όταν οι γονείς προσπαθούν να πείσουν τα παιδιά να τρώνε λιγότερο ή περισσότερο, για παράδειγμα, τους διδάσκουν να μην εμπιστεύονται το σώμα τους. Και οι έρευνες δείχνουν ότι όταν πιέζουμε το παιδί να τρώει περισσότερο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μικρότερη πρόσληψη τροφής, ενώ όταν το απομακρύνουμε από το φαγητό αυξάνεται η πιθανότητα να τρώει όταν δεν πεινάει.

Η λύση: Οι περισσότερες μεγάλες οργανώσεις υγείας, όπως η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, συνιστούν το εξής: Οι γονείς θα αποφασίζουν τι, πότε και πού θα τρώει το παιδί κι εκείνο θα αποφασίζει πόσο και αν θα φάει. Αυτό όχι μόνο βοηθά το αίσθημα της αυτορρύθμισης των παιδιών, αλλά κάνει το γεύμα τους πιο ήρεμο και υποστηρικτικό, ώστε να μπορούν να κινούνται με τον δικό τους ρυθμό.

Διατροφικό λάθος #2

Δεν υπάρχει πρόγραμμα. Όταν το παιδί τρώει όπου θέλει και ό,τι ώρα θέλει, ενώ οι γονείς δεν παρεμβαίνουν για να διορθώσουν αυτή τη συμπεριφορά του, τότε το πρόβλημα διαιωνίζεται και γίνεται ακόμη μεγαλύτερο.

Γιατί είναι λάθος; Τα παιδιά δεν μαθαίνουν να τρώνε επειδή πεινάνε, μαθαίνουν να τρώνε από συνήθεια. Δεν καταλαβαίνουν τι πραγματικά σημαίνει πείνα, αλλά ξέρουν ότι μπορούν να τρώνε όποτε το θελήσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον κακό προγραμματισμό και την αυξημένη ευαισθησία στις φυσικές ενδείξεις της πείνας.

Η λύση: Συγκεκριμένα γεύματα και σνακ σε συγκεκριμένες ώρες και σε καθορισμένα μέρη, όπως το τραπέζι της κουζίνας. Τα μικρά παιδιά πρέπει να τρώνε περίπου κάθε 2-3 ώρες, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ανά 3-4 ώρες και τα μεγαλύτερα παιδιά περίπου κάθε 4 ώρες. Όταν τα παιδιά δεν θέλουν να φάνε άλλο ή όταν ζητούν να τρώνε ανάμεσα στα υπόλοιπα γεύματα, αρκεί να τους υπενθυμίζετε πότε είναι προγραμματισμένο το επόμενο γεύμα.

Διατροφικό λάθος #3

Όταν σε μια οικογένεια, ένα παιδί αρνείται να φάει ένα συγκεκριμένο φαγητό, τότε η μαμά του -από την ανησυχία της να μην πάει πεινασμένο για ύπνο, προτιμάει να του μαγειρέψει ένα εναλλακτικό γεύμα.

Γιατί είναι λάθος; Τα παιδιά μαθαίνουν να τρώνε ποικιλία τροφίμων σε διαφορετικούς χρόνους. Οι πράξεις της μαμάς δείχνουν ότι δεν πιστεύει ότι το παιδί της θα μπορούσε να επεκτείνει το διατροφικό του «ρεπερτόριο» και σε άλλα τρόφιμα.

Η λύση: Η μαμά του παιδιού πρέπει να υιοθετήσει μια συγκεκριμένη στάση με τα τρόφιμα, αφήνοντας τον γιο της να γνωρίζει ότι θα μπορούσε να δοκιμάζει περισσότερα φαγητά. Αυτό αρχίζει με το να μαγειρεύει ένα γεύμα για όλη την οικογένεια και προσφέροντας στο παιδί ένα ή δύο είδη που είναι πιθανόν να του αρέσουν. Αυτό βοηθά στην υιοθέτηση ενός πιο οικογενειακού στυλ διατροφής και επιτρέπει στα παιδιά να αυτοεξυπηρετούνται.

Διατροφικό λάθος #4

Η μεγαλύτερη ανησυχία των γονέων γύρω από τη διατροφή του παιδιού είναι η καταναλωση λαχανικών. Πολλοί φτάνουν στα άκρα για να πείσουν τα παιδιά τους να φάνε λαχανικά, επειδή φοβούνται ότι το παιδί τους θα στερηθεί σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Γιατί είναι λάθος; Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα λαχανικά συχνά αποφεύγονται, είναι ότι περίπου το 70% των μικρών παιδιών είναι ευαίσθητα στην πικρή τους γεύση, κάτι που περιορίζεται με την πάροδο του χρόνου. Όταν οι γονείς εξαναγκάζουν τα παιδιά να φάνε λαχανικά, μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό.

Η λύση: Τα παιδιά δεν χρειάζεται να τρώνε λαχανικά για να καλύψουν τις διατροφικές ανάγκες τους, εάν τρώνε ποικιλία φρούτων και άλλων τροφών. Τούτου λεχθέντος, οι γονείς μπορούν συχνά να προσφέρουν λαχανικά στα παιδιά με ποικίλους τρόπους, όπως μέσα σε πρωτότυπες σαλάτες και νόστιμα smoothies!

Διατροφικό λάθος #5

Αν δεν γνωρίζουν τι να περιμένουν σε κάθε διαφορετικό στάδιο ανάπτυξης, πολλοί γονείς υποθέτουν ότι ορισμένες συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διατροφή είναι προβληματικές και ίσως να μην ανταποκριθούν κατάλληλα -επιλεκτικά γούστα στην παιδική ηλικία, παιδιά που θέλουν να τρώνε ό,τι οι φίλοι τους στο σχολείο και έφηβοι που κάνουν δίαιτα.

Γιατί είναι λάθος; Όλες αυτές οι συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διατροφή αποτελούν φυσιολογικό μέρος της ανάπτυξης των παιδιών. Οι γονείς δεν χρειάζεται να διορθώσουν τη συμπεριφορά αλλά αντ' αυτού, πρέπει να συνεργαστούν με το παιδί τους για να έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα.

Η λύση: Η προετοιμασία για κάθε στάδιο βοηθά τους γονείς να δουν τι έρχεται και να είναι προετοιμασμένοι. Τα περισσότερα μωρά είναι έτοιμα να φάνε μόνα τους στην ηλικία των 6-10 μηνών, οπότε δώστε τους την ευκαιρία με κατάλληλα για την ηλικία τους τρόφιμα. Μετά την ηλικία των 2 ετών, η ανάπτυξη επιβραδύνεται, ώστε τα περισσότερα μικρά παιδιά να μην χρειάζονται τόσο πολύ φαγητό όσο οι γονείς πιστεύουν. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας θέλουν να ανήκουν κάπου, οπότε επιτρέψτε τους να το κάνουν μέσα από το φαγητό με λογικούς τρόπους. Και τέλος, παρά το πώς ενεργούν, οι έφηβοι εξακολουθούν να χρειάζονται τους γονείς τους, οπότε όταν βλέπετε περίεργη συμπεριφορά για τα τρόφιμα φροντίστε να είστε εκεί ως πρότυπο.

Πηγή: positiveparentingsolutions.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.