Αρχική Σχολή Γονέων 6 συμβουλές για να μην μεταδίδετε το άγχος σας στα παιδιά

6 συμβουλές για να μην μεταδίδετε το άγχος σας στα παιδιά

6 συμβουλές για να μην μεταδίδετε το άγχος σας στα παιδιά

Είναι σύνηθες οι γονείς, και, ειδικότερα οι γονείς που έχουν μικρά παιδιά, να αγχώνονται για πολλά και πολύ. Τόσο που μερικές φορές, χωρίς να το καταλαβαίνουν, μεταφέρουν το άγχος τους και στα παιδιά τους.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν ο γονέας υποφέρει από κάποια φοβία, όπως η υψοφοβία, και δεν αφήνει το παιδί του να ζήσει ανέμελα ως παιδί, επειδή εκείνος φοβάται.

Σίγουρα έχετε υποπέσει και εσείς σε αυτό το σφάλμα. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ορισμένους τρόπους για να το αποφύγετε την επόμενη φορά ή να το διορθώσετε όσο είναι ακόμα καιρός.

Αφήστε τα παιδιά σας να αποκτήσουν εμπειρίες

Όλοι οι γονείς ανησυχούν για τα παιδιά τους, απλώς ορισμένοι, καμιά φορά υπερβάλλουν περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Δώστε στα παιδιά σας την ευκαιρία να ζήσουν όσα αναλογούν στην ηλικία τους. Οι εμπειρίες αυτές τα βοηθούν να χτίσουν χαρακτήρα και να καλλιεργήσουν τους δικούς τους μηχανισμούς άμυνας.

Αφήστε στην άκρη χαρακτηρισμούς

Μην περιγράφετε μία κατάσταση ως τρομακτική ή επικίνδυνη, εκτός αν το παιδί σας το κάνει από μόνο του. Διδάξτε στα παιδιά σας τα συναισθήματα και πώς να τα εκφράζουν. Αλλά προσπαθήστε να αποφεύγετε τις περιγραφές καταστάσεων για να δώσετε την ευκαιρία στα παιδιά να αξιολογήσουν τι συμβαίνει κάθε φορά. Αν, για παράδειγμα, είστε βόλτα και ένα σκυλάκι γαυγίσει ξαφνικά στο παιδί σας μην πείτε «Τρομακτικό ήταν αυτό».  Δείξτε την έκπληξή σας, αλλά περιμένετε το παιδί σας να χαρακτηρίσει πώς ένιωσε.

Επικεντρωθείτε στα θετικά

Οι άνθρωποι με αγχώδεις διαταραχές συχνά επικεντρώνονται μόνο στα αρνητικά και αυτό «περνά» και στα παιδιά τους. Προσπαθήστε να βλέπετε τη θετική πλευρά των πραγμάτων και να μένετε σε αυτή. Για παράδειγμα: Περιμένετε στο σπίτι τους γονείς σας και τίποτα δεν είναι τακτοποιημένο. Αντί να μείνετε στην ακαταστασία και να αρχίσετε να τρέχετε πανικόβλητη πείτε «Έρχονται οι παπούδες σου. Ας κάνουμε τα πάντα όμορφα γι’ αυτούς. Εσύ θα τους φτιάξεις μια ωραία ζωγραφιά και εγώ θα ξεκαθαρίσω τα παιχνίδια».

Εξασκηθείτε στις ήρεμες αντιδράσεις

Είναι πολύ δύσκολο ένας άνθρωπος που υποφέρει από φόβους και πολλά άγχη να μπορέσει από τη μία στιγμή στην άλλη να σκεφτεί ήρεμα και θετικά. Οπότε καλλιεργήστε σιγά σιγά την ηρεμία. Επειδή τα παιδιά μας πριν μάθουν να μιλούν μας βλέπουν και αντιλαμβάνονται από τις κινήσεις μας πώς νιώθουμε. Κατευθύνετε το μωρό σας προς τη γωνία του τραπεζιού και βλέπετε ότι μπορεί να χτυπήσει; Αντί να τρέξετε κατά πάνω του φωνάζοντας, μιλήστε του ήρεμα και πλησιάστε το σιγά για να το βοηθήσετε.

Μιλήστε θετικά για τον εαυτό σας

Τα παιδιά ακούν και βλέπουν πολλά περισσότερα από όσα εμείς νομίζουμε και παραδειγματίζονται ακόμα και από τον τρόπο που μιλάμε για τον εαυτό μας. Οι ενήλικες είμαστε ιδιαίτερα σημαντικοί  και εντυπωσιακοί για τα παιδιά, οπότε δεν έχει σημασία αν είστε χαλαροί απέναντί τους. Σημασία έχει και το πώς αντιμετωπίζετε και εσείς την ίδια τη ζωή.

Μιλήστε για αυτό

Μιλήστε με τα παιδιά σας για τις ανησυχίες τους. Δώστε τους να καταλάβουν ότι είστε δίπλα τους και μπορείτε να κατανοήσετε όσα τα ανησυχούν.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.