Αρχική InfoKids Υγεία 8 πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας γονιός σχετικά με τον ύπνο των παιδιών

8 πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας γονιός σχετικά με τον ύπνο των παιδιών

8 πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας γονιός σχετικά με τον ύπνο των παιδιών

Ο ύπνος είναι μία από τις πιο σημαντικές πράξεις που πρέπει να κάνουμε καθημερινώς! Φαίνεται απλή, αλλά είναι καίρια για την υγεία μας, ψυχική και σωματική.

Χωρίς αυτόν η σκέψη μας μπερδεύεται, το δέρμα μας γερνά γρηγορότερα, γινόμαστε ευερέθιστοι και πιο επιρρεπείς στα λάθη.

Κι αν σκεφτούμε, ότι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε έναν ενήλικα που δεν κοιμάται συχνά, φανταστείτε τι μπορεί να πάθει ένα παιδί που δεν ξεκουράζεται σωστά.

Ο ύπνος μπορεί να είναι πολύ δύσκολος για μερικά παιδιά με τις επιπτώσεις να επηρεάζουν από τις επιδόσεις τους στο σχολείο μέχρι και την ψυχολογία τους.

Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, ορισμένα στοιχεία για τον ύπνο των παιδιών – τα οποία πιθανότατα να μην γνωρίζετε – και σας τα παρουσιάζουμε.

Τι πρέπει, λοιπόν, να καταλάβουν οι γονείς για τον ύπνο των παιδιών τους;

  1. Υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες που πρέπει να κοιμάται ένα παιδί ανάλογα με την ηλικία του. Και ο αριθμός τους αλλάζει ανάλογα με τα έτη του παιδιού. Οι συστάσεις είναι οι εξής:
    Νεογέννητα μέχρι 3 μηνών: 14 – 17 ώρες
    Μωρά από 4 έως 11 μηνών: 12 – 15 ώρες
    Νήπια από 1 έως 2 ετών: 11 - 14 ώρες, 3 έως 5 ετών: 10 – 13 ώρες, 6 έως 13 ετών: 9 – 10 ώρες
    Έφηβοι 14 έως 17 ετών: 8 – 10 ώρες
  2. Σημάδια που αποδεικνύουν, ότι το παιδί σας δεν κοιμάται επαρκώς. Κάντε στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις:
    α) Δυσκολεύεστε να ξυπνήσετε το παιδί σας κάθε πρωί;
    β) Κοιμάται το παιδί σας παραπάνω (τουλάχιστον) δύο ώρες τα Σαββατοκύριακα από ότι τις καθημερινές;
    γ) Κοιμάται συχνά το παιδί σας στο αυτοκίνητο, στο σχολείο ή σε άλλες στιγμές που δεν θα έπρεπε;
    δ) Είναι το παιδί σας πιο ευτυχισμένο, ενεργητικό, ζωήρό τις ημέρες που κοιμάται λίγο περισσότερο;
    Αν κάτι από τα παραπάνω είναι αλήθεια τότε ορίστε ξανά το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού σας.
  3. Το κολατσιό του παιδιού μετά το σχολείο μπορεί να επηρεάσει το πόσο καλά θα κοιμηθεί το βράδυ. Είναι κάτι σαν «κλέφτης ύπνου»! Πολλά από αυτά περιέχουν ποσοστά καφεΐνης και ζάχαρης, οι οποίες επηρεάζουν τον ύπνο μας. Οι ειδικοί προτείνουν τα γλυκά να καταναλώνονται, αν όχι καθόλου, το πρωί και όχι το βράδυ.
  4. Οι πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες επηρεάζουν τον ύπνο του παιδιού σας. Αν τα παιδιά αργούν να γυρίσουν σπίτι τους και να μπουν σε “κατάσταση” ύπνου, τότε θα δυσκολευτούν και να κοιμηθούν. Διαλέξτε με σύνεση τις δραστηριότητες του παιδιού σας και οργανώστε το πρόγραμμά του έτσι ώστε να τελειώνουν όλα όσο νωρίτερα γίνεται το απόγευμα.
  5. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει και την υγεία του παιδιού σας. Μήπως τώρα τελευταία το παιδί σας ταλαιπωρείται από κάποιο κρύωμα που δεν φεύγει; Ο κακός ύπνος είναι μία από τις αιτίες, αφού επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή της κυτοκίνης, της ορμόνης που βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμά τις ασθένειες.
  6. Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει και τους βαθμούς του παιδιού σας. Αυτό υποστηρίζει έρευνα του Νορβηγικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, συμπεράσματα της οποίας δείχνουν, ότι οι έφηβοι που κοιμόντουσαν στις 10 το βράδυ είχαν καλύτερα αποτελέσματα στη σχολική βαθμολογία τους.
  7. Όπως και το βάρος του. Πολλές έρευνες συνδέουν τα περιττά κιλά με την έλλειψη ύπνου, ακόμα και στους εφήβους. Συγκεκριμένα ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Καλιφόρνια και του Berkeley βρήκαν άμεση σύνδεση μεταξύ της αύξησης σωματικού βάρους και της έλλειψης ύπνου.
  8. Οι ηλεκτρονικές συσκευές μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο του παιδιού σας. Η ενασχόληση των παιδιών με τις ηλεκτρονικές συσκευές δεν επηρεάζει μόνο την κοινωνικότητά τους, αλλά και τον ύπνο τους. Το λιγοστό φως της οθόνης καταπνίγει την μελατονίνη, ορμόνη του ύπνου, με αποτέλεσμα το παιδί σας να κοιμάται λιγότερο ή να αποκτά προβλήματα ύπνου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες απέδειξαν, ότι οι έφηβοι είναι πιο ευαίσθητοι σε αυτό το φως από τους ενήλικες!

Πηγή: com


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter