Ανακαλείται παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου πολύ γνωστής εταιρείας από την κυπριακή αγορά

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ως η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή των περί της Γενικής Ασφάλειας των Προϊόντων Νόμων και των περί των Βασικών Απαιτήσεων που πρέπει να πληρούν Καθορισμένες Κατηγορίες των Προϊόντων Νόμων, κατά τον μήνα Μάρτιο, προχώρησε σε απόσυρση από την κυπριακή αγορά τα προϊόντα τα οποία κρίθηκε ότι εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών ή δεν συμμορφώνονταν με τις σχετικές πρόνοιες της νομοθεσίας.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν κάποια από αυτά τα προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

Ανάμεσα στα προϊόντα που ανακαλούνται βρίσκεται και ένα παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου πολύ γνωστής εταιρείας.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου Cosatto της εταιρείας Mothercare. Οι αρμόδιοι ελεγκτές τόνισαν ότι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού των παιδιών κατά τη διάρκεια κάποιου ατυχήματος, καθώς το καθισματάκι δεν απορροφά επαρκώς την κινητική ενέργεια που προκαλείται κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Δείτε για ποιο προϊόν πρόκειται
παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου2

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Τέλος, τους υπενθυμίζει ότι μπορούν να ενημερώνονται για τα επικίνδυνα προϊόντα που εντοπίζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy ή μέσω της ιστοσελίδας του Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα (GRAS-RAPEX) στη διεύθυνση www.ec.europa.eu/rapex.