Δασκάλα είπε όχι στο διάβασμα στο σπίτι γιατί «οι μαθητές χρειάζονται χρόνο με την οικογένειά τους»

Μπορεί να μη συμφωνούν όλοι με αυτή την πρακτική, όμως το μόνο σίγουρο είναι, ότι η ζωή των περισσότερων γονιών θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν τα παιδιά δεν είχαν καθόλου διάβασμα μετά το σχολείο στο σπίτι.

Η δασκάλα Richelle Terry, από το Δημοτικό Σχολείο Evadale στο Texas φαίνεται πως το ξέρει πολύ καλά αυτό, γι’αυτό και αποφάσισε να αφαιρέσει εντελώς το διάβασμα στο σπίτι από τους μαθητές της. Όπως η ίδια είπε στα μέσα: «Μικροί και μεγάλοι τρέχουν και δεν φτάνουν στα 4 σημεία του ορίζοντα από το πρωί μέχρι το βράδυ. Χρειάζονται χρόνο για να συναντηθούν και να περάσουν χρόνο όλοι μαζί. Θέλω, λοιπόν, να δώσω στους μαθητές μου την ευκαιρία να είναι παιδιά. Τα παιδιά χρειάζεται να είναι παιδιά! Χρειάζονται χρόνο με την οικογένειά τους.»

Σε αντίθεση με τα περισσότερα σχολεία ανά τον κόσμο στο εν λόγω Δημοτικό του Τέξας, οι δάσκαλοι έχουν το δικαίωμα να δημιουργήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αρκεί οι μαθητές να μαθαίνουν αυτά που αντιστοιχούν στην ηλικία και την τάξη τους.

Η Terry, πέρα από δασκάλα Μαθηματικών της Γ’ και Δ’ Δημοτικού, είναι επίσης μαμά τριών «δραστήριων» αγοριών, όποτε, όπως λέει, ξέρει από πρώτο χέρι πόσο αγχωτικό είναι το διάβασμα για όλους στο σπίτι.

«Θέλουν απλά να είναι στο σπίτι και να παίζουν και να είναι αγόρια. Είχαμε πολλές εργασίες τα προηγούμενα χρόνια και το μόνο που κατάφεραν ήταν να μας ΄αποστραγγίζουν΄. Φτάναμε για ύπνο τρελαμένοι, εκνευρισμένοι και τελικά.. ηττημένοι», λέει η ίδια.

Όταν, λοιπόν, ανέλαβε τις συγκεκριμένες σχολικές τάξεις, αποφάσισε να κάνει σε γονείς και μαθητές μια μεγάλη χάρη: Να τους δώσει χρόνο να παίξουν και να χαλαρώσουν.

«Νιώθω ότι αν επιτρέψουμε στο σχολείο να λειτουργεί ως σχολείο και το σπίτι να είναι σπίτι και διαχωρίσουμε αυτά τα δύο, τα παιδιά μπορούν να γεμίσουν τις μπαταρίες τους μέχρι το τέλος της μέρας και να είναι έτοιμα για την επόμενη», λέει η Terry και προσθέτεει ότι ελάχιστες είναι οι έρευνες που έχουν αποδείξει ότι το διάβασμα στο σπίτι έχει κάποιο όφελος. Αντίθετα, στη Φινλανδία, όπου τα μαθήματα στο σπίτι είναι ελάχιστα έως μηδαμινά, οι μαθητές έχουν πολύ καλύτερες σχολικές επιδόσεις.

Η ίδια πιστεύει, ότι μπορεί να διδάξει τους μαθητές τους όσα χρειάζεται να μάθουν μέσα στην τάξη και να κάνουν εκεί όλες τις απαραίτητες εργασίες. Τονίζει, βέβαια, ότι θα παρακολουθεί στενά την πρόοδό τους κατά την διάρκεια του έτους.

Με την πρακτική της αυτή, δεν ενθουσιάστηκαν μόνο οι μαθητές της, αλλά και η διεύθυνση του σχολείου που πρόσφερε την αμέριστή στήριξή της. Ο δε επικεφαλής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών είπε ότι «Έχει πλέον ξεπεραστεί η χρησιμότητα των μαθημάτων στο σπίτι».

Το ίδιο δεν ισχύει, ωστόσο, για όλους τους γονείς, οι οποίοι διχάστηκαν από την αντισυμβατική μέθοδο της δασκάλας: Κάποιοι πιστεύουν, ότι κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί επιβλαβές μακροπρόθεσμα γιατί «Τα περισσότερα παιδιά δεν θα πειθαρχούν πλέον καθόλου στο διάβασμα». Κάποιοι μάλιστα της είπαν: «Σταμάτα να βρίσκεις δικαιολογίες και φέρσου ως πραγματική δασκάλα. Δεν ανεβαίνεις στη σκάλα της επιτυχίας με τα χέρια στις τσέπες» και ότι όταν τα παιδιά αυτά προχωρήσουν σε μεγαλύτερες τάξεις, δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του διαβάσματος.

Ορισμένοι πρόσθεσαν πως το γεγονός, ότι δεν θα έχουν διάβασμα στο σπίτι δεν σημαίνει ότι τα παιδιά θα περνούν περισσότερο χρόνο με τους γονείς τους. Γιατί «τα παιδιά έχουν έναν σωρό δραστηριότητες και αθλητικές υποχρεώσεις και περνούν όλο τον ελεύθερο χρόνο τους στα video games, ενώ οι γονείς έχουν επίσης πολλά άλλα πράγματα να κάνουν».

Φυσικά, υπήρξαν και αυτοί που επαίνεσαν την Terry επειδή αναγνώρισε τις ανάγκες τους και εφάρμοσε μία εναλλακτική μέθοδο εκπαίδευσης. «Έχουν αρκετό χρόνο στο σχολείο να μάθουν όσα χρειάζονται είπε ένας από αυτούς», ενώ κάποιος άλλος πρόσθεσε ότι έτσι «απομακρύνεται το στρες από τα σπίτι μας και επιπλέον, έχουν τον ειδικό απέναντί τους για να απαντά στις απορίες τους και όχι τους γονείς, πολλοί εκ των οποίων δεν ξέρουν τις σωστές απαντήσεις.»

«Το σχολείο φτάνει μέχρι ενός σημείου» καταλήγει η Terry. «Χρειάζεται να μάθουμε να είμαστε καλοί άνθρωποι και να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας. Να φροντίζουμε τα σπίτι και τους αγαπημένους μας και να φερόμαστε στους άλλους με καλοσύνη. Αν τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για τα μαθήματα και στο σπίτι για περισσότερα μαθήματα, σταματούν να έχουν χρόνο να μάθουν οτιδήποτε άλλο.»

Πηγή: yahoo.com