Ένας έξυπνος τρόπος για να φάει το παιδί το πορτοκάλι του!

Το πορτοκάλι είναι από τα πιο γνωστά εσπεριδοειδή. Η διατροφική αξία του πορτοκαλιού είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Το πορτοκάλι και ο χυμός του έχουν εδώ και χρόνια ταυτιστεί με τη βιταμίνη C και με τις ευεργετικές επιδράσεις που συνεπάγεται η κατανάλωσή της.Όμως δεν είναι μόνο η βιταμίνη C που κάνει το φρούτο αυτό τόσο σημαντικό. Στο πορτοκάλι υπάρχουν πάνω από 170 ουσίες ( φλαβονοειδή, καροτενοειδή κ.α), με σημαντική αντιοξειδωτική δράση, (προστασία από τις ελεύθερες ρίζες) μας εξηγεί ο Χάρης Χαρωνίτης, διαιτολόγος -διατροφολόγος.

Οι ουσίες αυτές ανήκουν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:

  • Τα φλαβονοειδή προσφέρουν ανοσία απέναντι σε μύκητες, έντομα και άλλους επιβλαβείς οργανισμούς. Επίσης φαίνεται να προστατεύουν: έναντι φλεγμονών και ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων.
  • Σημαντική είναι και η παρουσία των καροτενοειδών, (λουτεΐνη, ζεαξανθίνη) που φαίνεται να βοηθούν σημαντικά στην αντιμετώπιση του καταρράκτη με πολύ καλά αποτελέσματα.
  • Επίσης σημαντική η περιεκτικότητα του σε φυλλικό οξύ, κάλιο, σελήνιο και φυτικές ίνες.

Γιατί το πορτοκάλι δεν πρέπει να λείπει από το διατροφολόγιο των παιδιών;

  • Ένα πορτοκάλι δίνει 60-80 θερμίδες και καλύπτει ένα μεγάλο ποσοστό των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε βιταμίνη C.
  • Ο χυμός πορτοκάλι με ευχάριστη γεύση και μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C, αποτελεί ιδανικό κολατσιό ή και ιδανικό συμπλήρωμα του πρωινού γεύματος. Προσφέρει στον οργανισμό την ενέργεια για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της ημέρας που ακολουθεί, ενώ ταυτόχρονα τον προμηθεύει με σημαντικό μέρος των βιταμινών που χρειάζεται καθημερινά.
  • Συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση και αξιοποίηση του σιδήρου των τροφίμων που καταναλώνονται το πρωί (όπως για παράδειγμα των δημητριακών πρωινού), ενώ το φυλλικό οξύ και οι υπόλοιπες βιταμίνες του χυμού συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη του οργανισμού και τη λειτουργία του, τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες.
  • Είναι γνωστό οι βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έτσι λοιπόν αν σκεφτούμε όλα τα παραπάνω συστατικά, και τα ψηλά ποσοστά της βιταμίνης C το πορτοκάλι και ο χυμός του αναδεικνύονται σε πολύ καλές πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μας.
  • Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προωθηθεί και να αυξηθεί η κατανάλωση του πορτοκαλιού (και του χυμού του) στην τοπική -και όχι μόνο-κοινωνία μας.
  • Μπορούν τα πορτοκάλια να καταναλωθούν και στα κυλικεία των σχολείων είτε σαν φρούτα ή είτε σαν φρεσκοστυμένοι χυμοί σε αντικατάσταση χυμών εμπορίου πολλές φορές και αμφιβόλου ποιότητας. Η τιμή τους είναι δυσανάλογα χαμηλή σε σχέση με την θρεπτική τους αξία και παράλληλα δίνουμε ακόμα στα παιδιά μια ευκαιρία για μια σωστή διατροφική επιλογή που μόνο θετικά μπορεί να αποδώσει.

Φάε παιδί μου το πορτοκάλι σου…εναλλακτικά!

Αν λοιπόν και εσείς δίνετε μάχη με το παιδί σας για να φάει το πορτοκάλι του, σας έχουμε τη λύση! Δοκιμάστε να του το σερβίρετε με ελκυστικούς τρόπους που θα δώσουν το πορτοκάλι μια πιο ελκυστική και παιχνιδιάρικη όψη που σίγουρα θα πείσει το παιδί να το γευτεί! Ας δούμε λοιπόν πώς μπορείτε να το μεταμορφώσετε εύκολα και γρήγορα σε μια απίθανη θρεπτική λιχουδιά: