Η απάντηση του Υπουργού Παιδείας για την μαθήτρια με το Σύνδρομο Down και τις εξετάσεις

Η είδηση για την μαθήτρια με σύνδρoμο Down, η οποία εξετάστηκε όπως όλοι οι συμμαθητές της στο μάθημα των Μαθηματικών και βαθμολογήθηκε με τα ίδια κριτήρια με εκείνους έχει από χθες, οπότε και έγινε γνωστή, προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

Η μητέρα του κοριτσιού δήλωσε πως η κόρη της όταν έμαθε πως δεν πέρασε το μάθημα έκλαιγε συνεχώς, ενώ όπως έγινε γνωστό, πριν λίγο, το Υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει σχετική εγκύκλιο.

Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας

Σε σχετικές ερωτήσεις απάντησε ο Υπουργός Παιδείας, κ. Κώστας Χαμπιαούρης.

«Ενημερώθηκα χθες το απόγευμα για το συγκεκριμένο περιστατικό και επικοινώνησα αμέσως με τους αρμόδιους λειτουργούς του υπουργείου παιδείας και έδωσα οδηγίες να διερευνήσουν το όλο θέμα για να μπορέσω να έχω μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα και να δούμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε την συγκεκριμένη περίπτωση πάντοτε για το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού».

Ερωτηθείς για το συγκεκριμένο συμβάν και για το αν το γραπτό του παιδιού ήταν το ίδιο με των υπόλοιπων μαθητών, ο κύριος Χαμπιαούρης είπε «η πρώτη πληροφόρηση που έχω είναι από τον ίδιο τον Διευθυντή του σχολείου, ναι είναι από το ίδιο γραπτό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επαναλαμβάνω για να μπορέσω να προβώ σε οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση πρέπει να έχω ολοκληρωμένη εικόνα και σύντομα θα έχετε ανακοίνωση».

«Ως υπουργείο παιδείας έχουμε στείλει εγκύκλιο εδώ και μερικούς μήνες και είπαμε ότι πρέπει να γίνουν διαφοροποιημένα δοκίμια αξιολόγησης. Πέραν τούτου το παιδαγωγικό ινστιτούτο προσφέρει σεμινάρια για αυτό το θέμα και καλούνται οι καθηγητές να τα παρακολουθήσουν. Αρά δεν είναι κάτι το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα. Πέραν τούτου, έχω ακούσει ότι κάποιοι προσπαθούν να πουν ότι τα τετράμηνα θα κάνουν χειρότερη την κατάσταση. Ουδέν αναληθέστερο και το τονίζω αυτό με τα 4μηνα τα παιδιά αυτά θα πάρουν τα πάνω τους», συμπλήρωσε.

Η τελική βαθμολογία του γραπτου

Επίσης εξήγησε ότι «αυτό δεν θα είναι το 100% της βαθμολογίας το γραπτό, θα έχουμε το 60% που θα είναι ο προφορικός και 40% το γραπτό. Το μεγάλο διαγώνισμα όπως το λέμε. Τώρα μέσα στο 60% υπάρχουν εννέα διαφορετικοί τρόποι αξιολόγησης που συνάδουν με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού. Αντιλαμβάνεστε ότι καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν τα 4μηνα με αυτό το οποίο προσπαθούν κάποιοι να παρουσιάσουν.

Να τονίσω επίσης κάτι, γίνεται η προσπάθεια για αλλαγή της νομοθεσίας τον τελευταίο χρόνο για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Έχουμε έρθει σε επικοινωνία με εμπειρογνώμονες. Έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έχουν πει όλοι τις απόψεις τους και έχουμε ένα πρώτο σχέδιο της νομοθεσίας. Κάποιοι εισηγήθηκαν ότι μαζί με την νομοθεσία στη βουλή πρέπει να πάνε και οι συγκεκριμένοι κανονισμοί και έχουμε ανανεώσει την συνεργασία μας με την ευρωπαϊκή επιτροπή για άλλους 18 μήνες και δουλεύουμε πάνω στους κανονισμούς και θα ληφθούν πρόνοιες πάνω σε αυτά τα οποία αναφέρουμε», κατέληξε.