«Καμία αλλαγή για το Β’ Τετράμηνο στην αξιολόγηση»: Ο Υπουργός Παιδείας απαντά για τα τετράμηνα

Σε δηλώσεις σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών στα τετράμηνα προέβη ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, ο οποίος διευκρίνισε ότι προς το παρόν τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων γύρω από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται φέτος στην Α’ Λυκείου, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) έχει ολοκληρώσει την εξέταση εισηγήσεων που έχουν κατατεθεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, καθώς και απόψεων και προτάσεων της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.

Οι βασικές εισηγήσεις τόσο των εκπαιδευτικών οργανώσεων όσο και των οργανωμένων γονέων κρίνεται ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας, συμβάλλουν στη βελτίωση του συστήματος αξιολόγησης και μπορούν να γίνουν δεκτές από το Υπουργείο.

Λαμβάνοντας υπόψη και όλα τα σχετικά στοιχεία και παρατηρήσεις που έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου και έχουν σημειωθεί μέσα από άμεσο διάλογο που είχε ο Υπουργός με διευθύνσεις και εκπαιδευτικούς σε λύκεια, έχουν ετοιμαστεί σχετικές προτάσεις».

Διαβάστε ακόμη: Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κ. Χατζησάββας, μιλά στο Infokids.com.cy για όλα τα φλέγοντα ζητήματα της Παιδείας

Οδηγίες για συγκεκριμένα μαθήματα

Όσον αφορά σε αλλαγές που μπορεί να γίνουν αυτό το τετράμηνο, ο Υπουργός δήλωσε:

«Σε πρώτο χρόνο και όσον αφορά σε αλλαγές που μπορεί να γίνουν μέσα στο υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, έχουν δοθεί διευκρινιστικές οδηγίες για την αξιολόγηση στα μαθήματα της Μουσικής, Τέχνης και Φυσικής Αγωγής και την αποφυγή γραπτών εξετάσεων το β’ τετράμηνο. Κατά τα λοιπά, οι διαδικασίες για το β’ τετράμηνο του παρόντος σχολικού έτους θα πρέπει να ακολουθήσουν τους υφιστάμενους, Κανονισμούς.

Ταυτόχρονα, το ΥΠΠΑΝ ετοιμάζει πρόταση που ενσωματώνει εισηγήσεις που έχουν υποβληθεί προκειμένου η διαδικασία να αναπροσαρμοστεί με στόχο το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών και της εκπαίδευσης γενικότερα.

Αυτή η πρόταση θα συζητηθεί με τις πολιτικές δυνάμεις προκειμένου να ετοιμαστεί σχετική νομοθετική πρόταση, η οποία αφού εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο θα κατατεθεί στη Βουλή με στόχο να ισχύσει και να εφαρμοστεί την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021.

Κύριος στόχος θα είναι να συγχρονιστούν καλύτερα η εξεταστική διαδικασία και η διδασκαλία στο σχολείο, να περιοριστούν όσο είναι δυνατόν οι γραπτές δοκιμασίες και να ασκηθεί κατά το δυνατόν η διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών ως προς το υπόλοιπο της αξιολόγησης που αφορά στη συνεχή παρακολούθηση και συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα, τη λεγόμενη προφορική αξιολόγηση, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται η ανάγκη μιας γενικά ομοιόμορφης και αντικειμενικής αξιολόγησης.

Αρχή του Υπουργείου και της πολιτικής του παραμένει ότι η όποια αξιολόγηση πρωτίστως στοχεύει στη βελτίωση της παιδαγωγικής διαδικασίας, της εμπέδωσης και των μαθησιακών αποτελεσμάτων συνολικά».