Αρχική InfoKids Διατροφή & Fitness Οι 10 υπερτροφές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου (εικόνα)

Οι 10 υπερτροφές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου (εικόνα)

Οι 10 υπερτροφές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου (εικόνα)

Ο παιδικός εγκέφαλος αναπτύσσεται διαρκώς και έντονα. Η μελέτη, το διάβασμα, η ενασχόληση με πνευματικές δραστηριότητες και ο αθλητισμός συμβάλλουν θετικότατα στην ανάπτυξη του.

Πέραν όμως από αυτά υπάρχει ακόμη ένας παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει το μυαλό των παιδιών μας να λειτουργήσει καλύτερα και δεν είναι άλλος από την διατροφή τους.

Έχει αποδειχθεί με πολλές επιστημονικές έρευνες ότι η διατροφή παίζει σπουδαίο και βασικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός παιδιού.

Ορισμένα τρόφιμα ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία του παιδιού, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή του. Είναι, λοιπόν, αναγκαίο τα παιδιά στο πλαίσιο μιας υγιούς διατροφής, να καταναλώνουν τα σωστά τρόφιμα και μάλιστα ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να έχουν περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία.

Οι 10 υπερτροφές για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου

Ξηροί καρποί

Η τακτική κατανάλωση ξηρών καρπών ωφελεί την υγεία του εγκεφάλου, ενισχύοντας τις εγκεφαλικές συχνότητες που σχετίζονται με τη γνωστικότητα, την επούλωση, τη μάθηση, τη μνήμη και άλλες καίριες εγκεφαλικές λειτουργίες, σύμφωνα με Αμερικανούς ερευνητές.

Οι ωμοί, ανάλλατοι ξηροί καρποί θα βοηθήσουν πολύ το παιδί σας και αν εκείνο αρνείται να τους καταναλώσει, πράγμα δύσκολο αφού είναι και νοστιμότατοι, μπορείτε να τους εντάξετε στη διατροφή του ως "κρυφά" συστατικά στις συνταγές σας.

υπερτροφές1

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός και η σαρδέλα, είναι πλούσια σε λιπαρά Ω3 και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων. Επίσης, βελτιώνουν τη διάθεση και προλαμβάνουν την απώλεια μνήμης. Η ιδανική επιλογή για τα παιδιά που αρνούνται να τα καταναλώσουν είναι σε στιλ κροκέτας ή σε ψητές λωρίδες.

Σπόροι chia

Οι Σπόροι από το φυτό chia θεωρούνται μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές σε πρωτεΐνη και τελευταία έχουν γίνει διάσημοι ανάμεσα σε εκείνους που προσέχουν τη διατροφή τους. Οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο, μαγγάνιο, χαλκός, σίδηρος, νιασίνη και ψευδάργυρο, στοιχεία που συμβάλλουν θετικότατα στην ανάπτυξη ενός υγιούς οργανισμού. Μπορείτε να τους καταναλώσετε σε κάποιο ρόφημα ή smoothie ή να τους εντάξετε στο πρωινό ως συνοδευτικό των δημητριακών και του γάλακτός του παιδιού.

Ελαιόλαδο

Γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες το ελαιόλαδο αποτελεί μία τροφή που η μεσογειακή διατροφή μας περιέχει σε αφθονία. Περιέχει πολύτιµα θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την οµαλή ανάπτυξή των παιδιών, και λόγω των πλούσιων μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών του, μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης. Παράλληλα, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή του προλαμβάνει τη νόσο Αλτσχάιμερ και επιδρά θετικά στην ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος.

Φροντίστε η διατροφή του παιδιού αλλά και η δική σας να είναι πλούσια σε παρθένο ελαιόλαδο και φτωχή σε επεξεργασμένα και κορεσμένα λίπη.

Αβοκάντο

Είναι το μόνο φρούτο με μονοακόρεστα λίπη που μπορεί να μειώσει την κακή χοληστερόλη που είναι επιβλαβής για την καρδιά. Επιπλέον, η σύνθεσή του έχει πολλά κοινά με αυτήν του μητρικού γάλακτος, επομένως και η συμβολή του στον παιδικό εγκέφαλο είναι μεγάλη. Ένα έξυπνο κόλπο για να φάει το παιδί αβοκάντο είναι να το λιώσετε με λίγο χυμό λεμονιού και γιαούρτι και να φτιάξετε ένα νοστιμότατο smoothie.

Μπρόκολο

Περιέχει 91% νερό, ενώ είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Α, β-καροτίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες και σχεδόν σε όλα τα άλλα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, ενώ αποτελεί κύρια πηγή κυτταρινών. Το μπρόκολο μπορεί να μην το αγαπούν τα παιδιά αλλά εκείνο σίγουρα αγαπά την υγεία και το μυαλό τους. Σερβίρετέ το ως συνοδευτικό στο γεύμα του παιδιού ή συνδυάστε το με ψάρια, με τα οποία ταιριάζει πολύ γευστικά.

Μπανάνα

Η μπανάνα θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το τέλειο φρούτο: είναι γλυκιά, το χρώμα της μας δείχνει αμέσως αν είναι ώριμη ή άγουρη, η φλούδα της βγαίνει εύκολα και προσφέρει σε όποιον την καταναλώνει απίστευτα οφέλη. Οι μπανάνες πέρα από τα οφέλη στο πεπτικό σύστημα και την ενέργεια του οργανισμού μας, περιέχουν και τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που παίζει ρόλο στη διατήρηση της μνήμης και στην ενίσχυση της διάθεσης. Κόψτε τη σε κομματάκια και δώστε τη στο παιδί σαν σνακ. Για να κάνετε ακόμα πιο δελεαστική την μπανάνα ως φρούτο, αφήστε την να παγώσει για λίγο στο ψυγείο και σερβίρετέ τη ως παγωτό.

Μύρτιλο

"Φορτωμένα" με βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά, τα μύρτιλα μειώνουν τη χοληστερόλη, ενισχύουν τη μνήμη και είναι οι εχθροί συγκεκριμένων μορφών καρκίνου. Μπορείτε να τα μαγειρέψετε σε κάποια σούπα για το παιδί, να τα πολτοποιήσετε στο γιαούρτι του ή να τα χτυπήσετε σε έναν δροσερό smoothie.

Πράσινα λαχανικά

Γεμάτα με φυλλικό οξύ και βιταμίνες, λαχανικά όπως το λάχανο και το kale, έχουν συνδεθεί με μείωση των πιθανοτήτων για προβλήματα μνήμης στο μέλλον. Το kale, μάλιστα, έχει ενταχθεί στις σούπερ τροφές, αφού είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν τα κύτταρα του εγκεφάλου να μεγαλώνουν. Αν τα παιδιά αποφεύγουν την κλασική συνταγή της σαλάτας, μπορείτε να φτιάξετε smoothies με λαχανικά, να προσθέσετε σπανάκι στο σουφλέ ή την ομελέτα σας ή να φτιάξετε ακόμα και chips – από πιπεριές, φύλλα kale, κ.ά. – τα οποία θα ραντίσετε με λίγο λάδι και θα τα προσφέρετε στα παιδιά.

Βρώμη

Είναι το πιο γνωστό υγιεινό πρωινό που μαγειρεύεται με γάλα και φρούτα. Βοηθά το σώμα στο να ξεφορτωθεί τη χοληστερόλη και χορταίνει τα παιδιά για ώρες. Η βρώμη είναι γεμάτη με φυτικές ίνες και περιέχει βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ψευδάργυρο, για την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου. Συνδυάστε τη βρώμη με οποιοδήποτε φρούτο θέλετε, όπως μήλα, μπανάνες ή μούρα. Και για λίγη έξτρα ενέργεια (και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά) ρίξτε από πάνω και μερικούς ξηρούς καρπούς!


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter