Οι αστικές συγκοινωνίες της Κύπρου αναβαθμίζονται: Φωτεινοί πίνακες σε στάσεις και λεωφορεία

Μπορεί η καθημερινότητά μας να κατακλύζεται από ειδήσεις –κατά κύριο λόγο- δυσάρεστες, υπάρχουν όμως και εκείνες που μας γεμίζουν αισιοδοξία και… κάνουν και τη ζωή μας καλύτερη.

Μετά την τοποθέτηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού σε πραγματικό χρόνο σε 40 στάσεις λεωφορείων στη Λεμεσό, δημιουργούνται επιπλέον 40 «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων και τοποθετούνται 40 οθόνες 24 ιντσών εντός λεωφορείων, οι οποίες προβάλλουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του δρομολογίου.

Η πρόοδος του έργου, που αφορά στην τοποθέτηση 40 οθονών σε αστικά λεωφορεία της Λεμεσού, τη δημιουργία Κέντρου Ελέγχου στην ΕΤΑΛ και την εγκατάσταση πυλώνων ηλεκτρονικής πληροφόρησης σε στάσεις, στο λιμάνι Λεμεσού, παρουσιάστηκε σε διάσκεψη Τύπου, στο ΕΒΕ Λεμεσού.

Στον χαιρετισμό της, η Υπουργός Μεταφορών, κα. Αναστασιάδου, ανέφερε πως το μνημόνιο συνεργασίας αφορά την ανάληψη ολόκληρου του κόστους συντήρησης και τηλεπικοινωνιών, πέραν της εξασφαλισμένης περιόδου καλής λειτουργίας του, που ορίζεται από το συμβόλαιο.

«Η συμφωνία αναδεικνύει την πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών για έμπρακτη στήριξη της προσπάθειας φορέων που έχουν το ίδιο όραμα και σκοπό με εμάς και που αφορά στην αναβάθμιση της ποιότητας των υποδομών και των δημόσιων συγκοινωνιών γενικότερα», συμπλήρωσε.

Η τοποθέτηση των στάσεων αποτελεί πρωτοβουλία της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων από τα έργα Ευ-κίνηση και Civitas Destination.

Το σύστημα το οποίο έχει αγοραστεί από Ισπανική εταιρεία, παρέχει, ηχητικά και οπτικά σημαντικές πληροφορίες για τα δρομολόγια, για τους προορισμούς, για σημεία αναφοράς στην πόλη αρχαιολογικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, δίνοντας έτσι τέλος στην ταλαιπωρία της αναμονής, προσφέροντας παράλληλα χρήσιμες πληροφορίες στον επιβάτη.

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της ΕΤΑΛ, κ. Τώνης Αντωνίου, «τα προγράμματα αφορούν την βιώσιμη αστική κινητικότητα, στοχεύοντας στην προώθηση των βιώσιμων μέσων διακίνησης, αναβαθμίζοντας συγχρόνως τις υποδομές και υπηρεσίες της Λεμεσού, γεγονός που την καθιστά ένα ελκυστικότερο και ποιοτικότερο προορισμό.

Η άλλη όψη του νομίσματος

Υπάρχουν, ωστόσο, και εκείνοι που ενώ δέχονται με χαρά τις παρεμβάσεις αυτές, δεν μπορούν να αφήσουν ασχολίαστο το γεγονός ότι οι περισσότερες στάσεις λεωφορείων δεν έχουν τα απαραίτητα για την προστασία των επιβατών.

Συγκεκριμένα και σύμφωναμε στοιχεία της Εταιρείας Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού, το 40% των στάσεων στην πόλη και επαρχία δεν διαθέτουν στέγαστρο, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό που αγγίζει το 60% δεν διαθέτει καθίσματα για όσους πολίτες επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν τα λεωφορεία ως μέσο μεταφοράς.

Επιπλέον, σε αρκετές από τις στάσεις όπου παρέχεται στέγαστρο και καθίσματα, αυτά είναι πεπαλαιωμένα, πολλές φορές σκουριασμένα και γενικά σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα οι χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη μετάβαση τους στα σχολεία, στα νοσηλευτήρια, σε πανεπιστήμια, ακόμη και για μεταφορά από τη μια πόλη στην άλλη, ταλαιπωρούνται σε καθημερινή βάση.

Και τραμ στη Λευκωσία

Τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας και το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), παρουσίασε σήμερα η ΥΜΕΕ κα Βασιλική Αναστασιάδου στους Δήμαρχους της Επαρχίας Λευκωσίας. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο, παρουσιάστηκαν τα έργα και οι δράσεις που υλοποιούνται ή θα προωθηθούν σε βραχυπρόθεσμο ή μεσοπρόθεσμο στάδιο.

Σε δηλώσεις της μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης η κα. υπουργός ανέφερε ότι το ΥΜΕΕ στη βάση του στρατηγικού του σχεδιασμού προσπαθεί να απαμβλύνει με έργα και δράσεις το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα του γεγονότος ότι πέραν του 90% των πολιτών χρησιμοποιούν ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Ερωτηθείσα κατά πόσον το υπουργείο, εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους παροχής υπηρεσιών δημόσιας μεταφοράς, όπως το τραμ, η κα Αναστασιάδου ανέφερε ότι πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί έντονα το υπουργείο. Σημείωσε ωστόσο ότι σύμφωνα και με την καθοδήγηση που έλαβε το υπουργείο από τον οίκο Jaspers, η υλοποίηση του έργου σε αυτή τη χρονική περίοδο, θα ήταν πρόωρη. Ανέφερε πάντως πως μέσω της υλοποίησης του νέου συστήματος δημόσιων οδικών μεταφορών, λεωφορεία θα πραγματοποιούν το δρομολόγιο που θα ακολουθούσε η υποθετική γραμμή του τραμ. «Είναι ένα πρώτο βήμα, προκειμένου να προετοιμάσουμε το έδαφος για τη μελλοντική υλοποίηση ενός μεγαλεπήβολου σχεδιασμού για τις δημόσιες μεταφορές», συμπλήρωσε.

Σε ότι αφορά το νέο σύστημα οδικών μεταφορών η κα. Αναστασιάδου επεσήμανε ότι θα υπάρξουν πολλές καινοτομίες, οι οποίες θα εκπλήξουν ευχάριστα το επιβατικό κοινό. Θα αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων σε ώρες αιχμής, όπως και το ωράριο πραγματοποίησης τους, ενώ ο ανάδοχος θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες από αυτές που θα περιλαμβάνει η αρχική σύμβαση, κάτι που θα συμβάλει στην αναβάθμιση τους.