Αρχική InfoSchool Οι καλές πρακτικές ενάντια στη βία από τα σχολεία της Κύπρου

Οι καλές πρακτικές ενάντια στη βία από τα σχολεία της Κύπρου

Οι καλές πρακτικές ενάντια στη βία από τα σχολεία της Κύπρου

Η νεανική παραβατικότητα στο σχολείο, αποτελέι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο που δεν αφορά μόνο το θύτη ή το θύμα, αλλά εμπλέκει συνολικά το σχολικό περιβάλλον ως οργανισμό. Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που εμπλέκονται είναι οι οικογένεια και το σχολείο. Ο μαθητής μέσω της συμπεριφοράς του στέλλει ένα μήνυμα με το οποίο επιζητά προσοχή και επιθυμεί δύναμη και εξουσία.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως Ιωνάς Νικολάου, σε χαιρετισμό του στην τελετή βράβευσης σχολείων που εφαρμόζουν καλές πρακτικές πρόληψης της βίας και της νεανικής παραβατικότητας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 αναφέρει:

«Η στάση και συμπεριφορά των μαθητών αποτελεί μικρογραφία του οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού περιβάλλοντος», προσθέτοντας ότι για την αντιμετώπιση της αποκλίνουσας ή παραβατικής συμπεριφοράς, ο τομέας της πρόληψης είναι ο πιο καθοριστικός.

«Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προληπτικών προγραμμάτων στους βασικούς τομείς που επιδρούν στη ζωή του νέου ανθρώπου μπορούν να αποτελέσουν αντίδοτο. Ιδιαίτερα, η ενεργός εμπλοκή του σχολείου στην πρόληψη της βίας και της νεανικής παραβατικότητας όχι μόνο είναι σημαντική και ουσιαστική, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι η αποφασιστική κίνηση που θα οδηγήσει τη μαθητική κοινότητα μιας συγκεκριμένης σχολικής μονάδας μακριά από βία και παραβατικές συμπεριφορές», συμπλήρωσε.

Όπως ανέφερε, στο πρόγραμμα διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη, η χάραξη και εφαρμογή μιας αποτελεσματικής αντεγκληματικής πολιτικής, με άμεσους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, έχει τεθεί μια εκ των υψηλότερων προτεραιοτήτων.

«Μέσα στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο προωθεί τη σύσταση ενός ανεξάρτητου Επιστημονικού Κέντρου Αντεγκληματικής Πολιτικής, το οποίο, μέσω του ερευνητικού του έργου, θα συμβάλει στη διαμόρφωση και εφαρμογή μιας αποτελεσματικής εθνικής πολιτικής πρόληψης και καταπολέμησης της εγκληματικότητας», σημείωσε.

Ο κ. Νικολάου είπε πως το Συμβούλιο Εγκληματικότητας προχώρησε στην εκπόνηση μελέτης σχετικά με την αξιολόγηση της υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Εγκληματικότητας και πρόσθεσε ότι με βάση τα πορίσματα της μελέτης αυτής, αναθεωρήθηκε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του Συμβουλίου Εγκληματικότητας και ζητήθηκε από όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες και Φορείς να καθορίσουν προτεραιότητες, στόχους, καθώς και συγκεκριμένες δράσεις, με χρονοδιαγράμματα και δείκτες αξιολόγησης.

«Οι δράσεις αυτές θα αξιολογούνται από το Ανεξάρτητο Κέντρο Αντεγκληματικής Πολιτικής, έτσι ώστε να εφαρμόσουμε μια αποτελεσματική πολιτική για την πρόληψη και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας. Επίσης, ως Κυβέρνηση, έχουμε θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη προγραμμάτων προστασίας ανηλίκων με νέες μεθόδους αυτοβοήθειας και κοινωνικοποίησης του νεαρού παραβάτη, καθώς και συμμετοχής της κοινωνίας. Κάθε ένας που έχει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς, είτε είναι γονιός είτε εκπαιδευτικός, θα ήθελε να δει αυτά τα παιδιά καλύτερα από εμάς. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι η νεανική παραβατικότητα υπερπροβάλλεται, με αποτέλεσμα όχι μόνο να δημιουργούνται αρνητικές εντυπώσεις για τους νέους, αλλά λανθασμένα πρότυπα ταύτισης», συμπλήρωσε.

Στο σχολείο

Ο κ. Νικολάου είπε ότι μεταξύ των στόχων του θεσμού της βράβευσης είναι και η προβολή θετικών και αισιόδοξων μηνυμάτων σχετικά με τις προσπάθειες που καταβάλλονται για μια υγιή νεολαία.

«Στον αγώνα αυτό, η πολιτεία θα είναι δίπλα σας», ανέφερε και ευχήθηκε σε όλους τους βραβευθέντες καλή επιτυχία στη συνέχεια, με περισσότερες και μεγαλύτερες διακρίσεις.

Η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Αίγλη Παντελάκη, στο δικό της χαιρετισμό, είπε ότι ο διαγωνισμός προώθησης Καλών Πρακτικών Πρόληψης της Βίας στο Σχολείο έχει γίνει πλέον θεσμός.

«Αυτό δηλώνει τη σταθερή βούληση της πολιτείας να στηρίξει και να ενθαρρύνει τις σχολικές μας μονάδες στον καθημερινό τους αγώνα ενάντια στη βία. Ο διαγωνισμός συμβάλλει στον εντοπισμό, την αναγνώριση, την εκτίμηση και τη διάχυση των επιτυχημένων προσπαθειών που καταβάλλουν τα σχολεία στον τομέα της πρόληψης ενδυναμώνοντας ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας είναι η στήριξη και η ενίσχυση των σχολικών μας μονάδων σ` αυτή την προσπάθεια. Διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου μας λειτουργούν ως αρωγοί στον καθημερινό και δύσκολο αγώνα των εκπαιδευτικών μας», πρόσθεσε.

Απώτερος στόχος των πιο πάνω ενεργειών, ανέφερε, είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο και η αναβάθμιση του σχολικού κλίματος. “Οι παράμετροι αυτές, σύμφωνα και με την έρευνα, συσχετίζονται άμεσα με την ευεξία των μαθητών, τη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο και της βίας καθώς και με τη σημαντική αύξηση της σχολικής επιτυχίας. Άξιοι λοιπόν συγχαρητηρίων μας είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές που έχουν λάβει μέρος στο διαγωνισμό», πρόσθεσε.

Η κ. Παντελάκη συνεχάρη τα σχολεία που βραβεύτηκαν, τα οποία είναι τα ακόλουθα:

-Το Δημοτικό Σχολείο Αγροκηπιάς, οι μαθητές του οποίου με τίτλο «Αλλάζουμε το σχολείο μας, άλλα ζούμε και αλλάζουμε» οραματίστηκαν ένα σχολείο ευχάριστο, γεμάτο χρώμα και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και των γονιών τους το υλοποίησαν. Από την παρουσίαση του έργου τους αυτό που σου έκανε εντύπωση είναι οι ζωγραφιές μέσα στις τουαλέτες. Στις τουαλέτες των κοριτσιών κύριο στοιχείο ήταν οι πριγκίπισσες, ενώ στις τουαλέτες των αγοριών κύριο στοιχείο ήταν η μπάλα.

-Το θέμα του σχολικού εκφοβισμού είναι το φαινόμενο που απασχολεί έντονα τόσο την κοινωνία του σχολείου όσο και την κοινωνία μας ευρύτερα. Για τη δράση τους στο θέμα αυτό διακρίθηκαν δύο σχολεία: Το Α` Δημοτικό Κολλοσιού για τον αγώνα τους ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και το Ι` Δημοτικό Πάφου για τη δράση τους με τίτλο «Αναγνωρίζω, Αρνούμαι, Αντιδρώ στη βία στο σχολείο».

-Η βία στο σχολείο εκδηλώνεται τόσο στο φυσικό χώρο του σχολείου όσο και στον ηλεκτρονικό χώρο. Για τη δράση του στο θέμα αυτό βραβεύτηκε το Γ` Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στην προσπάθεια τους να λειτουργήσουν προληπτικά και να θωρακίσουν τους μαθητές μπροστά στον κίνδυνο που μπορεί να επιφέρει η κακή χρήση του διαδικτύου έχει αναπτύξει το πρόγραμμα «Μικροί Εκπαιδευτές για το διαδίκτυο».

-Οι μαθητές στο σχολείο μπορούν να είναι εξαιρετικοί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο, μπορούν να είναι και αμερόληπτοι διαμεσολαβητές και να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις των συνομήλικων τους και να τους βοηθούν να εφαρμόζουν ένα εναλλακτικό και ειρηνικό τρόπο επίλυσης των συγκρούσεων. Για τη δράση τους στο πρόγραμμα «Σχολική διαμεσολάβηση», βραβεύτηκαν το Γυμνάσιο Αγίου Αντωνίου στη Λεμεσό και το Λύκειο Αραδίππου στη Λάρνακα.

-Το Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμειας βραβεύτηκε για την πλούσια του δράση με βασικούς άξονες του την ψυχαγωγία, τη χαρά της γνώσης και της δημιουργίας την οποία οι μαθητές εκφράζουν το ίδιο καλά στην ελληνική όσο και στη γαλλική γλώσσα.

-Το Δημοτικό Αλάμπρας βραβεύτηκε για τη δράση του «Η τέχνη είναι λύτρωση...Φτιάξε καρδιά μου το δικό σου έργο τέχνης». Μέσα από την τέχνη οι μαθητές του Δημοτικού επιχειρούν να γνωρίσουν τη δύναμη που τους προσφέρει η πολυδιάστατη ταυτότητα τους.

-Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αναδεικνύεται τόσο μέσα από την τέχνη όσο και μέσα από τον εθελοντισμό. Όταν η τέχνη υπηρετεί τον εθελοντισμό τότε η δύναμη της ψυχής πολλαπλασιάζεται. Για τη δράση του στο θέμα αυτό και υπό τον τίτλο «Δύναμη Ψυχής» βραβεύτηκε το Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου.

Το σχολείο έδωσε αναμνηστικό δώρο στον Υπουργό Δικαιοσύνης ένα ζωγραφισμένο πιάτο, φτιαγμένο από τα παιδιά κατά την περίοδο της δράσης τους με θέμα τον «Απόστολο Αντρέα». Ο κ. Νικολάου παραλαμβάνοντας το δώρο είπε ότι τα ίδια τα παιδιά είναι απόδειξη δύναμης ψυχής.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.