Ποια είναι η κατάλληλη ώρα για να πιούμε τον πρωινό καφέ μας;

Το πρώτο πράγμα που έχουμε ανάγκη πολλοί από εμάς αμέσως μόλις ξυπνήσουμε είναι μια κούπα γεμάτη καφέ. Μήπως όμως πρέπει να περιμένουμε λίγο πριν απολαύσουμε το πρώτο ρόφημα της ημέρας;

Ο νευροεπιστήμονας Steven Miller από το Πανεπιστήμιο Επιστημών Υγείας του Μέριλαντ υποστηρίζει ότι για να επωφεληθεί ο οργανισμός στο μέγιστο από τη δράση της καφεΐνης, ενδείκνυται να καταναλώνουμε τον πρώτο καφέ της ημέρας ανάμεσα στο χρονικό διάστημα από 9:30 μέχρι 11:30 το πρωί, με το αποκορύφωμα στις 10:30 ακριβώς. Αυτό συμβαίνει επειδή εκείνη την ώρα τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης στο σώμα μας είναι χαμηλά εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με την καφεΐνη.

Επιπλέον, εξηγεί ότι όσοι καταναλώνουν καφέ όταν τα επίπεδα της κορτιζόλης είναι υψηλά -δηλαδή γύρω στις 8:00 με 9:00 το πρωί– αναπτύσσουν ανοσία στην καφεΐνη. Η συγκεκριμένη ορμόνη ελέγχει το “ρολόι” του ανθρώπινου οργανισμού και καταπολεμά τη νύστα. Τα επίπεδά της στο σώμα μας είναι συνήθως υψηλά αμέσως μόλις ξυπνάμε και αρχίζουν να πέφτουν περίπου μία ώρα αργότερα.

“Οι άνθρωποι που το πρώτο πράγμα που κάνουν μόλις ξυπνήσουν είναι να πιουν καφέ, όταν δηλαδή τα επίπεδα κορτιζόλης είναι ακόμα υψηλά, σύντομα θα αισθανθούν την ανάγκη να φτιάχνουν όλο και πιο δυνατό τον καφέ τους μέχρι να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα”, εξηγεί ο Steven Miller.

Η κορτιζόλη αυξάνεται επίσης το διάστημα 5:30 με 6:30 το απόγευμα, πράγμα που σημαίνει ότι κι εκείνες οι ώρες δεν είναι κατάλληλες για να πιείτε τον καφέ σας. Ωστόσο, τα επίπεδα της ορμόνης αυτής κατά τη διάρκεια της ημέρας διαφέρουν από άτομο σε άτομο, πράγμα που σημαίνει ότι η καλύτερη ώρα για να πιει κάποιος τον καφέ του είναι διαφορετική για τον κάθε άνθρωπο. Για παράδειγμα, όσοι ξυπνούν πολύ νωρίς το πρωί ίσως παρατηρήσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης να πέφτουν πιο γρήγορα σε σχέση με εκείνους που κοιμούνται ως αργά.