Αρχική InfoKids Διατροφή & Fitness Ποιες τροφές βοηθούν τα παιδιά να ψηλώσουν;

Ποιες τροφές βοηθούν τα παιδιά να ψηλώσουν;

Ποιες τροφές βοηθούν τα παιδιά να ψηλώσουν;

Συνήθως, οι γονείς ή εκείνοι που ασχολούνται με τη διατροφή των παιδιών χρησιμοποιούν την φράση "φάε το τάδε φαγητό για να ψηλώσεις", ώστε να πείσουν τα παιδιά να καταναλώσουν κάποια τρόφιμα που δεν τους είναι αρεστά. Άραγε υπάρχουν τροφές που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να ψηλώσει;

Ο ρυθμός ανάπτυξης του παιδιού κατά την παιδική ηλικία είναι αρκετά βραδύτερος από τον ραγδαίο ρυθμό ανάπτυξης κατά τη βρεφική ηλικία (ειδικά τον πρώτο χρόνο ζωής). Συγκεκριμένα, το βάρος του παιδιού αυξάνεται κατά 2-2,5 κιλά το χρόνο, ενώ το ύψος του κατά 7,5 εκατοστά μέχρι την ηλικία των 7 ετών και 5 εκατοστά μέχρι την αρχή της εφηβείας. Ακόμη, παρατηρούνται διαφορές στην ανάπτυξη μεταξύ των δύο φύλων. Μέχρι το παιδί να φτάσει στην εφηβεία παρατηρείται ξανά ραγδαία ανάπτυξη για τα κορίτσια στην ηλικία 8-13 ετών και για τα αγόρια στην ηλικία 10-15.

Γενικά, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι σταθερός και αργός κατά την προσχολική και τη σχολική ηλικία, αλλά μπορεί να είναι ακανόνιστος σε κάποια παιδιά. Ορισμένα παιδιά μπορεί να βρίσκονται σε περίοδο στασιμότητας για αρκετούς μήνες, μετά την οποία εμφανίζουν μια απότομη αύξηση του ύψους και του βάρους τους προς ανώτερες τιμές. Να αναφέρουμε ότι αυτές οι διακυμάνσεις συμπίπτουν με ανάλογες αλλαγές στην όρεξη και στην πρόσληψη τροφής.

Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών και πόσο θα είναι τελικά το ύψος του είναι η γενετική προδιάθεση και το φύλο. Συνακολούθως, οι παράγοντες που συμβάλλουν στο να επιτευχθεί το ανώτερο δυνατό ύψος είναι η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα (π.χ περπάτημα, ποδήλατο, αθλήματα), ο ύπνος (10-12 ώρες από τις 8-9 μ.μ) και η αξιολόγηση της υγείας του παιδιού από τον γιατρό (βάρος, ύψος, νανισμός, γιγαντισμός, υποθυρεοειδισμός, κ.α).

Η διατροφή του παιδιού για να ψηλώσει πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα υψηλά σε πρωτεΐνη, πλούσια στα εξής μέταλλα: ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και στις εξής βιταμίνες: βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη D (η οποία κυρίως συντίθεται στο σώμα μας με την έκθεση στον ήλιο). Όμως, ας δούμε συγκεκριμένα ποια τρόφιμα μας παρέχουν τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά ώστε να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών.

  • Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη που συστήνονται για την αύξηση του ύψους του παιδιού είναι άπαχα κόκκινα κρέατα (μοσχάρι, χοιρινό), κοτόπουλο, ψάρι (προτιμούμε και αυτά που τρώγονται με το κόκαλο: γαύρος, σαρδέλες, μαρίδα για να καλύψουμε και το ασβέστιο), όσπρια (μας καλύπτουν και σε σίδηρο), αυγό και ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι και τυρί, που μας καλύπτουν και σε ασβέστιο). Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρεία συστήνεται η πρόσληψη ημιαποβουτυρωμένων γαλακτοκομικών από την ηλικία των 2 ετών.
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο είναι: τυρί, γάλα, γιαούρτι, σαρδέλες με ψαροκόκαλο, σολομός, μύδια, στρείδια, σύκο, αμύγδαλο, πατάτα, μπρόκολο, όσπρια, φυλλώδη λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα.
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο είναι: εντόσθια, κόκκινο κρέας, συκώτι, μύδια, στρείδια, δημητριακά ολικής αλέσεως ή εμπλουτισμένα, φασόλια, ξηροί καρποί, αυγά, σύκο, αρακάς, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι: συκώτι, μοσχάρι, κοτόπουλο, κάβουρας, στρείδια, αρακάς, δημητριακά ολικής αλέσεως, φύτρο σιταριού
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α: κολοκύθι, σπανάκι, καρότο, μπρόκολο, συκώτι, γλυκοπατάτα, πράσινα ραδίκια.
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C: λαχανικά Βρυξελλών, πορτοκάλι, λεμόνι, πιπεριά, σπαράγγι, κουνουπίδι, μπρόκολο, παπάγια, φράουλες.
  • Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D: πλήρες γάλα, τυρί, βούτυρο, αυγό, συκώτι, βοδινό, μοσχάρι, σαρδέλες, ρέγκα, τόνος, σολομός, μαργαρίνη

Επομένως, για να ψηλώσει το παιδί μας πρέπει να έχει μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε άπαχο κρέας (κόκκινο και λευκό), ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όσπρια, αυγό, φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς. Έτσι, προτρέπουμε το παιδί να δοκιμάζει τροφές, να συμμετέχει στην επιλογή των τροφών και την παρασκευή των φαγητών και το μυούμε σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής με ισορροπημένη διατροφή, άσκηση, επαρκή ύπνο, αποτελώντας εμείς οι ίδιοι πρότυπα για εκείνα.

Πηγή: www.iatronet.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.