Πώς να βοηθήσετε ένα παιδί που βρέχει το κρεβάτι του τα βράδια

Είστε πολύ χαρούμενη επειδή καταφέρατε με το παιδί σας να ξεπεράσετε την εξάρτηση από την πάνα! Πλέον, όταν το μικρό σας νιώθει την ανάγκη να επισκεφθεί την τουαλέτα σας το λέει ή, ακόμα καλύτερα, την επισκέπτεται μόνο του.

Τι γίνεται, όμως, το βράδυ; Όταν το παιδί χαλαρώνει, ζεσταίνεται, κοιμάται και δεν έχει πλήρη έλεγχο των κινήσεών του;

Η νυχτερινή ενούρηση είναι ένα θέμα που απασχολεί πολύ τους γονείς, αν και δεν θα έπρεπε. Πολλά παιδιά μέχρι την ηλικία των 5 βρέχουν το κρεβάτι τους τα βράδια, αλλά αυτό συμβαίνει ίσως επειδή το ουροποιητικό τους σύστημα καθυστερεί να ωριμάσει, όπως ακριβώς ορισμένα παιδιά αργούν να μιλήσουν ή να περπατήσουν. Υπάρχουν, βέβαια, και οι περιπτώσεις που ψυχολογικοί ή οργανικοί λόγοι επηρεάζουν το παιδί και εκείνο βρέχει το κρεβάτι, αλλά σε λιγότερο ποσοστό.

Τι μπορείτε να κάνετε εσείς για να βοηθήσετε το παιδί σας με αυτή την κατάσταση;

Αρχικά, να μην ανησυχείτε! Όπως αναφέρθηκε ήδη, η νυχτερινή ενούρηση είναι κάτι το συνηθισμένο και είναι, σχεδόν, σίγουρο ότι το κάθε παιδί θα το ξεπεράσει στο δικό του χρόνο. Εσείς, προσπαθήστε να μην δείχνετε έντονη ενόχληση και να μην κατηγορείτε το παιδί σας για αυτό. Είναι αρκετά αγχωμένο με ό,τι έγινε και η επιπλέον ένταση δεν θα του έκανε καλό.

Έπειτα, προσπαθήστε να μειώσετε τροφές και ποτά που ίσως επηρεάζουν περισσότερο την κύστη του παιδιού. Για παράδειγμα, μην το αφήσετε να πιει ζεστό κακάο πριν πάει για ύπνο ή τσάι αργά το απόγευμα. Σε καμία περίπτωση μην αποκλείσετε εντελώς τα υγρά από την απογευματινή διατροφή του παιδιού σας, απλώς αφήστε το παιδί σας να πιει νωρίτερα μέσα στην ημέρα αυτά που επιθυμεί.

Φτιάξτε ένα πρόγραμμα συχνών επισκέψεων στο μπάνιο. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας πηγαίνει τουαλέτα σε μικρή συχνότητα μέσα στην ημέρα και μην ξεχάσετε την πολύ σημαντική επίσκεψη στο μπάνιο πριν τον ύπνο.

Επιπλέον, επειδή συχνά η δυσκοιλιότητα επηρεάζει και την κύστη, ελέγξτε αν το παιδί σας αντιμετωπίζει και τέτοιου είδους προβλήματα. Αν υποψιάζεστε ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει, αυξήστε τις φυτικές ίνες στη διατροφή του παιδιού σας και συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας.

Τέλος, προστατέψτε το στρώμα του με έναν αδιάβροχο κάλυμμα στρώματος. Μπορεί αυτός ο τρόπος να μην βοηθήσει άμεσα το παιδί σας να «κόψει» αυτή τη συνήθεια, αλλά σίγουρα θα σας χαρίσει πιο ήσυχες νύχτες. Το επόμενο πρωί αλλάξτε σεντόνια μαζί με το παιδί σας, όχι για να το τιμωρήσετε, αλλά για να νιώσει και εκείνο ότι βοηθά την κατάσταση.