Αρχική InfoBaby Εγκυμοσύνη Πόσο καφέ μπορώ να πιω κατά την εγκυμοσύνη;

Πόσο καφέ μπορώ να πιω κατά την εγκυμοσύνη;

Πόσο καφέ μπορώ να πιω κατά την εγκυμοσύνη;

Όταν μία γυναίκα μένει έγκυος, πέραν όλων των άλλων σωματικών αλλαγών που επέρχονται, χρειάζεται μερικές φορές ν’ αλλάξει και τις διατροφικές της συνήθειες. Μέσα σε αυτές τις αλλαγές είναι και η κατανάλωση της ποσότητας καφεΐνης που προσλαμβάνει ημερησίως από οποιαδήποτε πηγή. Έτσι, για παράδειγμα, αν συνήθιζε να πίνει έως 4 κούπες στιγμιαίου καφέ την ημέρα, πλέον μπορεί να πιει με ασφάλεια μέχρι 2 κούπες ή να προτιμήσει τον στιγμιαίο καφέ χωρίς καφεΐνη!

Γιατί αλλάζουν οι συστάσεις καφεΐνης;
Όλοι έχουμε απολαύσει τις ευεργετικές συνέπειες κατανάλωσης καφεΐνης στην εγρήγορση και τη συγκέντρωσή μας. Μία έγκυος γυναίκα, λόγω της φυσιολογίας του οργανισμού της, νιώθει αυτές τις επιδράσεις για διπλάσια χρονική διάρκεια. Συνεπώς, η μισή ποσότητα καφεΐνης αρκεί για εκείνη. Σύμφωνα με τις τρέχουσες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), η ημερήσια πρόσληψη 200mg καφεΐνης είναι ασφαλής για τις εγκύους.

Μία κούπα 180mL στιγμιαίου καφέ περιέχει 65-100 mg καφεΐνης. Με λίγα λόγια, τα 200mg που συστήνονται, μεταφράζονται σε 2-2,5 κούπες στιγμιαίου καφέ ημερησίως. Την καφεΐνη ωστόσο, την συναντάμε και σε άλλα ροφήματα και τροφές π.χ. σοκολάτα, τσάι, αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά. Για να προσδιορίσετε λοιπόν, την ποσότητα καφεΐνης που καταναλώνετε μες στην ημέρα σας θα σας προέτρεπα να συμβουλευτείτε τον παρακάτω πίνακα.

Πίνακας τροφίμων
Ντεκαφεΐνέ: τα καλά νέα!
Μπορείτε να συνεχίσετε την καθημερινή σας απόλαυση, επιλέγοντας τον ντεκαφεινέ στιγμιαίο καφέ που περιέχει μόλις 3mg καφεΐνης ανά κούπα. Επιλέξτε όμως, τη μέθοδο αποκαφεϊνοποίησης που περιλαμβάνει αποκλειστικά νερό αφού η καφεΐνη είναι ένα υδατοδιαλυτό συστατικό. Η συγκεκριμένη τεχνική μπορεί να είναι πιο χρονοβόρα ωστόσο, εξασφαλίζει ότι απολαμβάνετε το φυσικό ρόφημα στη κούπα σας.

Παν μέτρον άριστον λοιπόν, και η αναμονή μέχρι να αγκαλιάσετε το μωράκι σας δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη.

Καλή απόλαυση!

της Ειρήνης Βότση, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Πηγή: medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.