Συμβουλές ειδικών για να μην αρρωσταίνουν τα παιδιά

Το να φροντίζεις το άρρωστο παιδί σου πρέπει να είναι ένα από τα πιο δύσκολα tasks του να είσαι γονιός. Το άγχος σε καταλαμβάνει και νιώθεις ανήμπορος ακόμα και μπροστά σε ένα απλό κρύωμα. Το άκεφο και γκρινιάρικο παιδί δεν βοηθά, επίσης.

Ακόμα και εμπειρία να έχεις, δεν είναι ποτέ εύκολο να βλέπεις το σπλάχνο σου να υποφέρει. Και είναι δουλειά μας ως γονείς να προσέχουμε και να φροντίζουμε τα μωρά μας, ειδικα όταν εκείνα αρρωσταίνουν.

Ενώ, λοιπόν, τα περισσότερα παιδικά, και όχι μόνο, κρυώματα απλώς θέλουν τον χρόνο τους για να ξεπεραστούν, χρειάζεται δηλαδή να κάνουν «τον κύκλο τους», υπάρχουν ορισμένες κινήσεις που μπορεί να κάνει ένας γονιός για να προλάβει ή για να απαλύνει τα συμπτώματα.

Η Δρ. Tanya Altmann, συγγραφέας του βιβλίου Caring for Your Baby and Young Child, μοιράστηκε μαζί μας μερικά μικρά μυστικά:

  1. Το μέλι κάνει όντως θαύματα: Το φυσικό αυτό προϊόν βοηθά πάρα πολύ όταν το παιδί μας υποφέρει από βήχα ή έχει κλειστό λαιμό. Τα συστατικά του μελιού συμβάλλουν τα μέγιστα στην ανακούφιση ενός ερεθισμένου λαιμού, ακόμα και στα μικρά παιδιά. Φυσικά, δεν δίνουμε ποτέ μέλι σε παιδιά κάτω του ενός έτος και χωρίς την έγκριση του παιδιάτρου μας, αφού υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης αλλεργιών και δηλητηριάσεων.
  2. Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά: Κάτι ξέρουν οι παλιοί που τονίζουν ότι πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται σωστά. Στη διάρκεια του ύπνου το σώμα μας αποκτά δυνάμεις και ξεκουράζεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μωρά. Ακόμα και πρόγραμμα να υπάρχει για τις ώρες ξεκούρασης, καλό είναι αυτό να αλλάζει όταν το παιδί νιώθει εξαντλημένο λόγω κάποιας ταλαιπωρίας στην υγεία του.
  3. Το φαγητό επηρεάζει: Τα φρούτα και τα λαχανικά μόνο καλό κάνουν. Ειδικά, όταν αντιλαμβανόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά με την υγεία μας. Οι χορτόσουπες και οι σούπες που έχουν βάση τα λαχανικά ή σούπες με κοτόπουλο είναι νόστιμες, χορταστικές και σίγουρα καταπραϋντικές.
  4. Τα υγρά είναι πολύ σημαντικά: Σημαντικότερη ακόμα και από το φαγητό είναι η ενυδάτωση. Αν το άρρωστο παιδί σου αρνείται να φάει, τότε σιγουρέψου ότι ενυδατώνεται σωστά. Φυσικοί χυμοί, νερό, αφεψήματα θα το βοηθήσουν πολύ.
  5. Τα ζεστά μπάνια καταπραΰνουν: Πέρα από την χαλάρωση, το ζεστό μπάνιο ανακουφίζει το φορτωμένο ρινικά σύστημα. Επιπλέον, προετοιμάζει τα παιδιά για μια πιο ήρεμη νύχτα. Άφησε τα για περίπου 20 λεπτά στο μπάνιο και θα νιώσουν πολύ καλύτερα.
  6. Η καθαρή μύτη: Οι βλέννες στην μύτη του παιδιού επιδεινώνουν την κατάσταση. Ένα ειδικό προϊόν ανακούφισης του ρινικού συστήματος θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπνεύσουν, άρα και να νιώσουν καλύτερα πιο γρήγορα, ενώ θα συμβάλλει και στον καλύτερο ύπνο τους.