- InfoKids Cyprus - https://www.infokids.com.cy -

Τα σημαντικότερα διατροφικά συστατικά που απογειώνουν τον βρεφικό εγκέφαλο

Η διατροφή του παιδιού, ειδικά τα πρώτα χρόνια της ζωής του, παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην μελλοντική του υγεία, αλλά και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του.

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιάτρων, υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία συμβάλλουν θετικότατα στην ανάπτυξη του παιδιού και η έλλειψή τους μπορεί να έχει μακροχρόνιες αρνητικές συνέπειες για την υγεία του.

Ποιες μπορεί να είναι αυτές;

Υψηλή πίεση στο αίμα, παιδικός διαβήτης και κίνδυνος για παχυσαρκία. Για τον εγκέφαλο, όμως, του μωρού τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, καθώς η λανθασμένη διατροφή επηρεάζει την ανάπτυξη του εγκεφάλου του συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που ελέγχουν την μνήμη, τη συγκέντρωση της προσοχής, αλλά και το σχεδιασμό πλάνων και πράξεων.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η έλλειψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να  οδηγήσει σε δυσλειτουργίες του εγκεφάλου που είναι πολύ δύσκολο να διορθωθούν. Στην πραγματικότητα η ελλιπής  διατροφή ειδικά τα δυο πρώτα χρόνια της ζωής ενός μωρού, συνδέεται με χαμηλό IQ, προβλήματα συμπεριφοράς, αλλά λιγότερη επιτυχία στο σχολείο.

Ποια είναι, λοιπόν, τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή ενός βρέφους για την καλύτερη ανάπτυξή του;

Πρωτεΐνη: Βρίσκεται στο κρέας, το ψάρι, το αυγό, το γιαούρτι, τα πουλερικά και τα δημητριακά.

Σίδηρος: Βρίσκεται στο βοδινό κρέας, το κοτόπουλο, τα ψάρια, το σπανάκι και τον αρακά

Ψευδάργυρος: Βρίσκεται στο χοιρινό, το γάλα, το φυστικοβούτυρο

Χαλκός: Βρίσκεται στα μανιτάρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τον αρακά και τις πατάτες

Σελήνιο: Βρίσκεται στο τόνο, το κοτόπουλο, τα αυγά και το καστανό ρύζι

Χολίνη (βιταμίνη που συμμετέχει στη λειτουργία του μεταβολισμού και είναι απαραίτητη για την λειτουργία του εγκεφάλου): Βρίσκεται στο χοιρινό κρέας, το σολομό και τα πουλερικά

Φυλλικό οξύ: Βρίσκεται στο σπανάκι, στον χυμό πορτοκαλιού, το αβοκάντο και το ψωμί

Ιώδιο: Βρίσκεται στο αλάτι, τα καρότα, τις γαρίδες, τον τόνο

Βιταμίνη Α: Βρίσκεται στις γλυκοπατάτες, τα μάνγκο, τα αυγά, το γάλα

Βιταμίνη D: Βρίσκεται στον σολομό, τον τόνο, το γάλα και τους χυμούς

Βιταμίνη K: Βρίσκεται στο σπανάκι, το kale, το μπρόκολο και τα μούρα

Βιταμίνη Β6: Βρίσκεται στα ρεβίθια, τις μπανάνες, τις πατάτες και το φυστικοβούτυρο

Βιταμίνη Β12: Βρίσκεται στο σολομό, το γάλα, το χοιρινό, το γιαούρτι και το τυρί.

Να θυμάστε πάντα να ρωτάτε τον γιατρό σας πριν από κάθε προσθήκη στη διατροφή του παιδιού σας και σιγουρευτείτε ότι λαμβάνετε κάθε θρεπτικό στοιχείο ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

πηγή: parents.com