Αρχική InfoSchool Θετικά τα αποτελέσματα για τις επιδόσεις των Κυπρίων στα μαθηματικά!

Θετικά τα αποτελέσματα για τις επιδόσεις των Κυπρίων στα μαθηματικά!

Θετικά τα αποτελέσματα για τις επιδόσεις των Κυπρίων στα μαθηματικά!

Θετικά είναι τα αποτελέσματα για την ανάπτυξη των Θετικών επιστημών στη Κύπρο αφού μετά από συμμετοχή στη διεθνή έρευνα TIMSS 2015 (Έρευνα Διεθνών Τάσεων στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες) του Διεθνούς Οργανισμού για την Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Επιτευγμάτων (IEA), παρουσιάζει βελτίωση η εικόνα της Κύπρου και το εκπαιδευτικό της σύστημα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η Κύπρος βρίσκεται στην 23η θέση στα Μαθηματικά, από σύνολο 49 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ στις Φυσικές Επιστήμες κατατάσσεται στην 36η θέση. Η έρευνα στην Κύπρο πραγματοποιήθηκε από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2015, και σε αυτή συμμετείχαν 4.343 μαθητές της Δ΄ Δημοτικού από 148 σχολεία.

Σύμφωνα με την TIMSS, η οποία αξιολογεί τις επιδόσεις των μαθητών στη βάση των αναλυτικών προγραμμάτων των χωρών που συμμετείχαν, η επίδοση της Κύπρου στα Μαθηματικά ανήλθε στο 523 και είναι σημαντικά υψηλότερη από την κεντρική τιμή της κλίμακας (500). Ιδιαίτερα σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι τα αποτελέσματα της Κύπρου παρουσιάζουν σταθερή αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, αφού η αντίστοιχη επίδοση στα Μαθηματικά το 2003 ήταν 510 και το 1995 ήταν 475. Σε ό,τι αφορά τις Φυσικές Επιστήμες, η επίδοση της Κύπρου ανήλθε στο 481 και ήταν χαμηλότερη από την κεντρική τιμή της κλίμακας (500).

Ως προς την κατανομή των μαθητών σε επίπεδα επάρκειας, τα αποτελέσματα της Κύπρου στα Μαθηματικά είναι εξαιρετικά. Συγκεκριμένα, η έρευνα κατατάσσει τους μαθητές, ανάλογα με την επίδοσή τους, σε τέσσερα επίπεδα διαβαθμισμένης επάρκειας. Σχεδόν το σύνολο των Κύπριων μαθητών (93%) κατέκτησε το πρώτο επίπεδο επάρκειας, 74% το δεύτερο επίπεδο, 39% συγκαταλέχθηκαν στο τρίτο επίπεδο. Το 10% των μαθητών κατατάχθηκαν στο ανώτατο επίπεδο, με τον διεθνή μέσο όρο στο επίπεδο αυτό να ανέρχεται στο 6%. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην περίπτωση των Φυσικών Επιστημών ήταν 86%, 56%, 18% και 2%, αντίστοιχα.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εκφράζει την ευαρέσκειά του, ιδιαίτερα για τα αποτελέσματα στα Μαθηματικά, καθώς διαφαίνεται ότι αρκετές από τις πολιτικές που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια, όπως τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα και το πρόγραμμα Επαγγελματικής Μάθησης των Εκπαιδευτικών, έχουν αρχίσει να αποφέρουν καρπούς. Τα αποτελέσματα αυτά αναμένεται να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο με το Υπουργείο να συνεχίζει την προσπάθειά του για συνεχή αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για διασφάλιση ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές, μέσα από τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου, και σε αυτό το πλαίσιο θα προχωρήσει άμεσα στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Το Υπουργείο θα προχωρήσει σε ανάρτηση της αναλυτικής έκθεσης αποτελεσμάτων για την Κύπρο καθώς και της βάσης δεδομένων της έρευνας τα οποία θα αναρτηθούν εδώ.
Τα αποτελέσματα της Έρευνας TIMSS 2015, που ανακοινώθηκαν χθες και αφορούν όλες τις συμμετέχουσες χώρες, είναι διαθέσιμα εδώ.


Επικοινωνήστε μαζί μας:

Μύλων 75 104 41 Αθήνα
+30 210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.com.cy

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.com.cy

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.