- Infokids.com.cy - https://www.infokids.com.cy -

Τι ψάρια να προτιμάτε για τη διατροφή των παιδιών

Όλα τα ψάρια [1]έχουν κάτι σημαντικό να προσφέρουν στη διατροφή τονίζει η Ιωάννα Κοντελέ, διατροφολόγος- διαιτολόγος. Το ιδανικό είναι να υπάρχει ποικιλία, κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό, γιατί δεν βρίσκουμε όλα τα ψάρια και, κυρίως, γιατί στα παιδιά δεν αρέσουν όλα τα είδη [2].

Τα άσπρα ψάρια, όπως ο μπακαλιάρος και η γλώσσα [3], αποτελούν πλούσιες πηγές βιταμίνης Α και βιταμίνης D, οι οποίες αποθηκεύονται στο συκώτι τους. Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο γαύρος, η σαρδέλα, ο σολομός, η ρέγκα, ο τόνος, ο κολιός, το λαβράκι και η πέστροφα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β και είναι πολύ πλούσια σε ω 3 λιπαρά. Τα τρόφιμα που καταναλώνονται με τα κόκαλα, όπως η σαρδέλα, ο γαύρος, ο σολομός και η αθερίνα, είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου και φωσφόρου. Για ευνόητους λόγους δεν συστήνεται να καταναλώνονται με το κόκαλο από τα μικρά παιδιά, αλλά θα πρέπει να καθαρίζονται πολύ προσεκτικά.

Τα μεγάλα ψάρια που, συνήθως, ζουν κοντά στον βυθό, όπως ο καρχαρίας, ο ξιφίας, το σαλάχι και σκυλόψαρο, θα πρέπει να αποφεύγονται από έγκυες και μικρά παιδιά, καθώς είναι πιθανό να περιέχουν ποσότητες υδραργύρου [4] που είναι ιδιαίτερα τοξικός για τον οργανισμό.