«Υιοθετώ ένα σχολείο»: Η δράση που ήρθε για να βελτιώσει την καθημερινότητα των μαθητών

Ο εθελοντισμός μπαίνει και στα σχολεία μας με τη νέα δράση της Επιτρόπου Εθελοντισμού «Υιοθετώ ένα σχολείο».

Το πρόγραμμα ‘’Υιοθετώ ένα Σχολείο’’ παρέχει τη δυνατότητα σε  φορείς της κοινωνίας, να στηρίξουν έμπρακτα τη σχολική μονάδα με εθελοντική προσφορά, σε θέματα που έχουν σχέση με την βελτίωση της καθημερινότητας των μαθητών, είπε ο Επίτροπος Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων Γιάννης Γιαννάκη.

Μιλώντας σε διάσκεψη Τύπου για την ενίσχυση των πολιτικών της ενεργού πολιτότητας στα σχολεία και την εφαρμογή του προγράμματος ‘’Υιοθετώ ένα Σχολείο’’ στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο κ. Γιαννάκη ανέφερε ότι η όλη διαδικασία θα γίνεται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Γονέων και τη Διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας.

Τον συντονισμό θα έχει το αρμόδιο Υπουργείο σε συνεργασία με το Γραφείο του Επιτρόπου Εθελοντισμού και ΜΚΟ.

«Η συγκεκριμένη πολιτική έχει σαν στόχο να δημιουργήσουμε κουλτούρα ενεργού πολιτότητας, ενδυναμώνοντας τις αξίες στο μαθητικό κόσμο, τις αξίες και αρετές του εθελοντισμού, διαμορφώνοντας  χαρακτήρες και νοοτροπίες οι οποίες  ταυτίζονται με την αγάπη, αλτρουισμό, αλληλεγγύη, ανιδιοτέλεια, και την προσφορά», είπε.

Υποστηρικτικό εργαλείο το πρόγραμμα

Ανέφερε ότι το πρόγραμμα αυτό αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο, με σκοπό την ενδυνάμωση των συνεργασιών της Σχολικής Μονάδας με φορείς και  οργανισμούς, οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν στις σχολικές μονάδες, με βάση τις πραγματικές ανάγκες  που υπάρχουν, σε συνεννόηση πάντα με τη Διεύθυνση του σχολείου και το σύνδεσμο γονέων.«Ο πολίτης δεν είναι απλά ο κάτοικος της πόλης ή της κοινότητας, είναι αυτός που συμμετέχει με τη θέλησή του στη ζωή της κοινότητας και συμβάλλει στην ενδυνάμωση  των δημοκρατικών θεσμών και της συμμετοχικής δημοκρατίας. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους Οργανισμούς της τοπικής κοινωνίας.  

Για αυτό θεωρούμε  ότι το πρόγραμμα  ‘’Υιοθετήστε ένα Σχολείο’’ αποτελεί μια σύγχρονη προσέγγιση στον τομέα της παιδείας και της κοινωνίας. Άλλωστε, δημοκρατία είναι  πάνω απ’ όλα τρόπος ύπαρξης, και μία δημοκρατική χώρα πρέπει να βασίζει την ύπαρξή της στον ενεργό πολίτη», πρόσθεσε.

17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης

Σημείωσε ότι σε συνεργασία με την Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, θα εφαρμοστεί σύντομα πρόγραμμα για την προώθηση των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης στα σχολεία.

«Δημιουργώντας επιπρόσθετα εγχειρίδια για τον κάθε στόχο ξεχωριστά, ενισχύουμε την εμπλοκή των νέων πολιτών σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με σκοπό, οι δράσεις και πρωτοβουλίες μας  να είναι ανθρωποκεντρικές και περιβαλλοντικές.  Ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο  τις αξίες του ανθρωπισμού και της βιώσιμης οικονομίας», συμπλήρωσε.

Η πολιτική αυτή, συνέχισε, έχει σαν στόχο να δημιουργήσουμε κουλτούρα ενεργού πολιτότητας, ενδυναμώνοντας τις  αξίες του μαθητικού κόσμου, τις αξίες και αρετές του εθελοντισμού, διαμορφώνοντας  χαρακτήρες και νοοτροπίες οι οποίες  ταυτίζονται με την αγάπη, τον αλτρουισμό, την αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και την προσφορά.

Ανέφερε ότι όλες οι έρευνες αναδεικνύουν ότι το καλύτερο εργαλείο πρόληψης ενάντια στις εξαρτησιογόνες ουσίες και τη παραβατικότητα είναι ο εθελοντισμός.Επισημαίνοντας την επένδυση στη νέα γενιά, είπε ότι τους νέους μας τους  θέλουμε ενεργούς εταίρους  στον εκσυγχρονισμό του Κράτους και της κοινωνίας και πρέπει να τους οπλίσουμε με τις άξιες και αρετές του Εθελοντισμού, τις αξίες της προσφοράς, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της αγάπης προς τον συνάνθρωπο μας, και όλα αυτά που πρεσβεύει ο Εθελοντισμός.